Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skulle vilja veta hur ni skulle sätta i gång en pigg val efter två månaders vila. Dessutom sprang han i hagen och fick ett litet sår på...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: BJÖRKIS
·
Träning Som några kanske vet ska min lille 8-månaders fölis snart till hans nya familj i Värmland. Vi funderar nu lite på hur han bör åka, alla...
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: Rotterö
·
K
Träning Jag rider en förre detta travare. När jag är ute och rider och ska sätta igång honom i trav så går han ibland i passgång istället! Jag...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Boj
·
Träning Hej alla glada! Det här med diskussinsforum är ju kanon så man kan få lite nya perspektiv och vidga sina vyer! Jag är på g att köpa ett...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: zeus
·
E
Träning En 3-årig (3 år i april) hingst, ganska liten runt 157 cm. När han har provats att longeras så kröker han nacken och har all styrka där...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: evrebellma
·
R
Träning Mitt sto vill hela tiden dra tyglarna ur händerna, hur hanterar man det? mvhR:confused: :mad:
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: Rikkan
·
D
Träning min häst är såååå jobbig vid intagandet det funkar inte med att vara ointresserad och hålla på med nåt annat, "jaga" funkar inte heller...
Svar
16
· Visningar
992
Senast: Mullan
·
Träning Undrar vilket strö era hästar står på och vad det finns för för- och nackdelar med olika strömaterial.
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 963
Senast: Tyson
·
Ridning som t.ex. levad. det är ämnet. diskussionen är fri. hur bedömmer ni bra eller icke bra? när och i vilket syfte utövar ni det? bilder!
2
Svar
22
· Visningar
2 386
Senast: Myy
·
T
Träning ibland när jag t.ex rider ut själv, utan sällskap av andra hästar, stannar min häst. Hon verkar inte direkt rädd eller nåt sånt. Jag kan...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: sisu
·
Träning Hur ska jag bygga upp ryggen på min ponny?! Han är inte riden så mycket. Han är fint bygg förövrigt men ryggen måste tränas upp mer...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: buuh
·
Träning vet inte om de ska ligga här men provar. Jag har fått i uppgift att lära en tjej grunden inom ridningen.. kommer ju börja med att...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: niba
·
D
Träning idag runt tretiden kastade mitt sto av mig för första gången.... men hu borde jag ha gjort för att suttit kvar bättre???? det hela...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: axel
·
Träning Hur lär man sig att tömköra? Jag har förstått att det är ett bra sätt att lära känna hästen på och veta vad den kan/ inte kan, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 679
Senast: månFare
·
Träning God natt! Jag vill bygga muskler fram på "min" häst, dvs, framben, bog, hals, nacke. Jag skulle gärna vilja ha lite träningstips och...
Svar
7
· Visningar
1 679
Senast: Love_Maya
·
Träning Tänkte höra lite hur länge olika människor har sina hästar ute på dagarna? På vilka arealer de står? Hur många hästar i flocken eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 296
Senast: Daimie
·
M
Träning visste inte vart jag skulle lägga det här men jag är så upprörd nu!....suck vad man blir less på människor och hur de uppför sig på mot...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: MariaAhmira
·
L
Träning Hej! Mitt namn är Elina och jag har ett beskymmer som ni troligen skulle kunna hjälpa mig att lösa, förhoppningsvia ??? Jag...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: LindaElina
·
Träning Hej! Jag ska transportera min extremt nervösa häst en bra bit i samband med att hon ska byta stall. Hon är också svårlastad (kommer ju...
Svar
7
· Visningar
2 277
Senast: Boj
·
E
Träning Har lite frågor... Jag har en häst som är en smula äldre (antagligen runt 17, men kan vara äldre) som har lite dåligt med muskler i...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama