Sv: Strö?

Min häst står på halm med lite spån under som suger åt sig det blöta!! Tycker det är okej om hon står och små äter lite så hon har nåt att göra, fast hon äter oftast ändå inte halm så! Fast spån skulle var skönt så mockningen blev enklare!

Jag har provat flera varianter av strö till min häst.

Torv: Min häst var extremt svår att mocka till på torv. Körde runt allt i en salig röra så det blev en ofräsch bädd. Men ´hade fortsatt med de om han varit lättare att mocka till.

Torv/Halm: Aldrig mer :crazy: Blev om möjligt änni skitigare än med bara torv.

enbart halm:Enkelt att mocka, men mycket halm som gick åt, blev väldigt blött

halm/spån: Det har jag nu, funkar super. Lite småjobbigt att mocka, men bädden är fräsch, halmen torr eftersom kisset sugs upp av spånet, mjukt och skönt för hästen, och han har halm att sysselsätta sig med. Har kanske 3-4cm spån och sen massor av halm.

min står på kutterspån... tycker det funkar kanon....

Fördelar med spån; bra för hästar som lätt får hosta av halm. Även mkt lätt att mocka :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 460
Senast: Ainon
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 292
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar