Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skulle vilja göra en liten 'undersökning' och höra hur trafikvana era hästar är? Vill veta ras,ålder,kön och hur de reagerar på...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 518
Senast: shampiz
·
M
Träning Hur ska jag göra så att Messier inte gör småbockning när jag ska sätta upp honom i trav? Att skritta i paddocken går hur bra som helst.
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Mount Never Rest
·
Träning Jag undrar om ni rider varje dag? Inom travet vet jag att man inte kör hästarna varje dag. Hur mycket på en vecka anser ni att en häst...
2
Svar
39
· Visningar
2 619
Senast: BJÖRKIS
·
Träning Har en fråga, när kan man släppa hästarna på "bete" utan vindskydd? Vill ha ut min nattetid så snart som möjligt, men då i en...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Roheryn
·
T
Träning hej hej! skulle vilja få några råd på hur man ska göra när hästen är matelak vid fodring? får hö innan så han är inte vrålhungrig...
Svar
17
· Visningar
2 435
Senast: Camilla_H
·
Z
Träning Skall sko min 3 åring på fredag. Bör jag då låta honom vila ett par dagar eller är det ok att rida dagen efter?
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Mitrolle
·
F
Träning Hej!! Hemma i stallet har jag en snart 17 årig nordsvensk travare... Jag fick hem henne för cirka två månader sedan och innan jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Immer
·
C
Träning Jag köpte en häst som sas vara 6 och gått på lösdrift typ hela sitt liv, han är världens snällaste men han kan inte stå själv i stallet...
Svar
7
· Visningar
721
Senast: Ämelie
·
Träning Suck. Han som höll på tidigare blir bara värre och nu har den andra börjat också, han som aldrig tidigare ens tänkt tanken... De är båda...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Asa_S
·
P
Träning Jag går naturbruk-häst första året (jag tänker dock inte säga vilken skola) och jag har märkt att några av hästarna här verkar ha ont...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: pannkakssmet
·
T
Träning Jag är verkligen rent ut sagt skittrött på den här snön och förb*de kylan. :mad: Om jag ska kunna rida nånstans förutom på en hal...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: emma-vsm
·
M
Ridning Hade en ridlärare förra veckan (rider på vanlig ridskola) som rider klassisk och vi skulle få testa lite sådant på lektionen. Hon sa att...
Svar
2
· Visningar
1 206
Senast: Susan
·
Träning Vad skall jag hitta på. Min 3 åring är busig. I går hade han hoppat över staketet ut på vägen. En bilist stannade och sa till. Det...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: TheZ
·
S
Ridning Är det någon som vet vart dessa böcker går att få tag på?! Jag kan inte hitta dem på bokfynd och filmer är ju ännu svårare...
Svar
12
· Visningar
1 216
Senast: Spider84
·
F
Träning Får man köra transport utan mellanväggen i? Rent lagligt alltså?
Svar
10
· Visningar
965
Senast: LIA
·
Träning Har en 2-åring som jag planerar löshoppa några ggr i vår. Han har letts över bommar, men aldirg hoppat. Hur ska jag gå till väga tycker...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: elle12
·
Träning Behöver lite tips och råd ! Vårt 17-åriga d-ponnysto har kommit tillbaka efter att ha varit ute på foder ett år. Hon har alltid...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Ninnie
·
G
Träning Hejsan ;) Jag behöver få tag på en BRA hovlagare i Kävlingeområdet. Mina hästar går barfota och behöver verkas snart. Finns det någon...
Svar
7
· Visningar
849
Senast: grebbis
·
Ridning Nu vill jag veta allt om AR och dess utbredning i Östergötland med omnejd. Har en äldre mycket fräsch Nordsvensk valack som jag tror...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Tez1
·
R
Träning Har ett varmblod på 10 år som har börjat ridas i somras. -hon har ganska lätt att få ont i ryggen, men det funkar bra nu när jag har en...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: Rebby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama