Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Som ni ser i rubriken så har jag lite problem med min medryttarhäst. I vänstervarv är han ganska "stel" och svår att ställa, i...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Terja
·
L
Träning Hej alla! Är ny här på bukefalos och hoppas att jag gör rätt nu när jag ska skriva min första tråd. Ni får rätta mig ifall jag gör...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: unki
·
T
Träning Vi har det lite sorgligt hemma i hagen. En treårig busvallack och en 29-årig surtant som ska leva ensamma tillsammans är ju inte nån...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Targa
·
Träning Jag har kommit till en punkt med min häst att det börjar kännas som han gör ALLT för att jävlas med mej. Han vill inget som jag vill...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: _jossan__
·
Träning min häst har börjat med nått nytt, hon går med huvudet och hmm, hur ska man förklara det, typ halva halsen från sida till sida i...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: dear_jessie
·
Z
Ridning Satt och läste Susans inlägg på stöd och direkt poppade det upp ett frågetecken i mitt huvud. :) Övergångar och halvhalter. Man säger...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: true_blue
·
U
Träning Tja har läst så mycket om lösdrift,Jag har 3hästar som går ute dygnetrunt,Vinterhagen är inte så stor har en lada som vi byggt upp 3...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Unichorn
·
S
Träning finns de någonstans där man kan komma i kontakt med andra som håller på me typ NH och kanske western? bara snacka loss byta åsikter? e...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: Solafekub
·
S
Träning Min häst är lydig från marken och följer efter mig ( kanske lite tveksamt eftersom han inte riktigt förstår mina lite klumpiga signaler...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Visste inte var jag skulle lägga denna tråden, så det fick bli här! Jag ska flytta mig själv och min unghäst ca 50 mil. Hästen är 5 år...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: lill_flesky
·
Träning Har en unghäst som just nu kommit på att det är väldigt kul att bocka av matte. Man kan väl säga att hon är i trotsåldern nu och genom...
Svar
19
· Visningar
1 851
Senast: Diabetikern
·
S
Träning Hur många av er som rider på ridskola har lektion i horsemanship någon gång under terminen? Vi ska ha det en gång denna terminen och det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: Lambi
·
S
Ridning ...nu ska ni få analysera samman och sönder två bilder som är av mindre bra ryttarkvalitet. :angel: Jag vet vad jag pysslar med på...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 486
Senast: Jessica
·
Träning Jag är generellt emot nosgrimmor åtdragna för att stänga munnen men börjar se ett mönster nu när ett ungsto rids. Hon är väldigt pigg...
2
Svar
36
· Visningar
4 642
Träning Red min älskade gamle häst tidigt imorse, han blir 22 år den 1 april :smirk: I vanliga fall är han som ett slagskepp, stor och tung...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: SuperTezza
·
S
Ridning Fler funderingar... Varför pratas det om att man ska ha ett stöd i handen? Korta tygeln, sträckt och känna att hästen stödjer på...
2
Svar
24
· Visningar
2 209
Senast: Spider84
·
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt nu... men vi testar väl... :crazy: Jag har ett kallblodstravarsto och en islandsvalack hemma i hagen...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: skuggi
·
Träning Hej, jag undrar vad ni använder för olika "ord" när ni t.ex. stannar, skrittar, travar och galopperar hästen vid t.ex. longering och...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: sasucatu
·
Träning Min ponny, 7 årig arabkorsning, har en liten egenhet. När man ryktar/fixar och han står på gången/spolspiltan/skötspiltan (uppbunden)...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Snicks
·
Ridning Håller med Susan om "vet var de andra står, så det blir inte så mycket diskussion om någon ting. Ärligt talat så vet jag inte vad...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 918
Senast: true_blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar