Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning :cry: Jag ska inte ha några djur och framförallt inte någon häst! :cry: Jag skulle ju träna stora hästen för att se om det var...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 652
Senast: Vimsan
·
Träning Är medryttare på en treårig vallack. F.d Travare. :love: Longerar då och då, men när man smackar på i traven så börjar han och sparka...
Svar
14
· Visningar
1 054
Senast: sky_fly
·
A
Träning Hej Ska nu snart hyra ut en boxplats i stallet efter att en inakorderad flyttar. Undrar nu vad man kan ta i hyra. Det är ett litet...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: nocki
·
U
Träning Hej! Jag har hittat en stallplats och skulle vilja veta vad ni tycker om detta pris,stor box inkl fri halm, stora hagar vinter+ sommar...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 040
Senast: nocki
·
F
Träning Hej!! Hemma i stallet har jag en snart 17 årig nordsvensk travare... Jag fick hem henne för cirka två månader sedan och innan jag...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Flipzon89
·
Träning Jag har en 8-månaders connemarahingst som jag tänkte visa i sommar på sommarpremieringarna. Skulle hemskt gärna få lite tops och råd av...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Illuzter
·
Á
Träning Vet inte om jag lagt tråden rätt, men chansar ändå... Läste artikeln i ridsport idag om hur dressyrhästarna fick gå i hage, tyckte det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 941
L
Träning Jag undrar lite hur ni som har barfotahästar (och andra) håller igång hästarna när det är halt ute? Vi har mycket med snö men under snön...
2
Svar
26
· Visningar
2 522
Senast: lynxlady
·
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, passar inte riktigt inte på dressyr, men kanske här (moderator får flytta om det...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: bubbel
·
B
Träning Vad bör en 3-åring kunna innan betessläppet . Vi ska rida in 03-an nu , bör han kunna skritta-trava-galoppera ? mer -mindre ? :smirk...
Svar
17
· Visningar
1 337
Träning Min häst är så seg när man rider. Ute går det rätt bra men han stannar stup i ett. Lyssnar bra men framåtdrivande hjäper är han inte...
Svar
8
· Visningar
3 941
Senast: Mirre
·
J
Träning Har precis börjat med klicker träning, någon annan som gör det? vore kul och höra hur ni gör. och sen, hur ska jag göra för att få...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Goldi
·
Träning Nån som läst boken om cirkuskonster som Christina Drangel säljer på sin hemsida? Är den bra? Funderar på att önska mig den då jag fyller år.
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: mian1
·
Träning hur ska jag få min häst att sluta stressa omkring och börja jobba istället? Främst i galoppen! Just nu så håller jag på och bygga...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Goldi
·
Träning ja just det... är det ngn som har bra tips på hur man skall göra för att ens häst skall palla ridas 5 timmar om dagen i 5dagar...
Svar
15
· Visningar
1 126
Senast: Nikkis
·
Träning Idag hände det som inte får hända. En av hästarna på lösdriften fläkte sig i hagen. :( Ägaren gick med hästen i hagen och ledde henne...
Svar
19
· Visningar
1 868
Senast: minimi
·
Träning Jag har det lite jobbigt med min ena häst som är så okänslig i munnen på vänster sida. När jag tex rider ut och han är lite rädd för...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: lalala
·
Träning Vi har ett russ som vi använder som kör- och ridhäst. När vi kör ut med honom (ensam) så vill han alltid stanna och börja vända/kasta...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Linnea_1987
·
H
Träning hur ofta rider ni era 3 åringar nu?
Svar
9
· Visningar
997
Senast: sissu
·
Träning Vi ska kolla på en shettis till dottern (4år) i helgen. Det är ju inte direkt ofta man kollar på ny häst så har ni några bra tips på frågor?
Svar
7
· Visningar
1 816
Senast: buschiq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama