Det här med stallpriser är något som är väldigt omdiskuterat, man får känslan av att hästmänniskor vill ha allt men de vill gärna inte betala... Tänk er själva in i en stallägares situation. Skulle ni se någon anledning i att skänka bort något som ni själva har slitit hårt med på sommaren (hö, halm..) Skulle ni vilja lägga ner gratis tid på andras hästar när man själv har egna att ta hand om? Skulle ni hyra ut en boxplats gratis när man vet att det krävs underhåll som exempelvis målning på sommaren??
Det är mycket som inackorderingsmänniskor inte tänker på när de vill hyra in sin häst... Vem är det som får ta hand om all hästgödsel? vem är det som får se till att alla hagar är intakta och att all eltråd är hel? Det är så mycket mer som kommer till... tänk om ni ville ha det i åtanke innan ni skryter med hur billigt eller dyrt allting är!
Jag har själv hyrt ut en boxplats i mitt stall, 7hk beten o finfina ridvägar...för detta tog jag en kallhyra på 500 kronor. i detta ingick in/utsläpp... Sen får man höra av den inhyrde att det var dyrt!!
då tappade jag gnistan totalt... jag ställde upp o mockade när hon inte kunde, vi hämtade hennes hö gratis med min sambos lastbil... vi lånade ut vår hästtransport gratis... vi fixade en hovslagare som bara tar 300 för en framskoning...och vad får man för detta??!?!?!?! höra att det är dyrt!?!?!?!? nej, inga mer inhysningar i mitt stall... kanske finns det bättre människor så jag ska väl inte dra alla över en o samma kant...skulle va kul att få tag på ngn vettig som själv inser att det inte är gratis att ha häst...
:smirk: