Rimligt Stall Pris??

Sv: Rimligt Stall Pris??

billigt!

jag betalar 1000kr/månad för min boxplats, då ingår spån. rullande utsläpssschema på helgerna.
på vardagarna släpper jag ut hästarna, men det är frivilligt. intag och kvällsfodring görs av "sisten i stallet" dvs, den som är sist i stallet för dagen ansvarar för att hästarna kommer in och får mat på kvällen.

Lunchfodringarna sköts av en automat, (som inte fungerar om det blåser för mkt ute :smirk: )

närmsta ridbana/paddock/ridhus ligger nog närmare en mil bort :smirk:

hmmmm ... ni me jättebilliga stallshyror .... måste bara få fråga :cool:

... är då moms inräknat i priset ??? :o :o

eller e de fråga om rena svarta penagr :devil: :devil: ??

hmmm?? :)

Jag betalde 1500:-/månad när jag hade halvblod. då ingick allt utom mockning och ridning. jag tycker det var rimligt. jag var enda inhysingen då ägarinnan hade själv har tre hästar. om någon av oss skulle åka bort så hjälptes vi självklart åt att lösa in/utsläpp och mockning å fodring.. med hjälp av föräldrar och sambos..
där jag numera har min islänning, betalar jag 500:-/månad alla hästarna går på lösdrift. utebox (i "engelskt"stall) finns till alla hästar vid extremt dåligt väder, vi köper in hö gemensamt och alla betalar sitt kraftfoder själv. uppvärmd sadelkammare med radio kaffebryggare o.s.v, finns. Hjälp med täcken och liknande behöver man bara be om så fixas det. vi är ca. 15 hästar och stallägaren fodrar morgon och kvall medan vi hästägare har en ansvarsdag/vecka då vi ger lunch och fyller vatten.
tycker båda priserna är full rimliga.

i mitt stall så betalar jag 2400:- då ingår foder, torvströ, in&ut släp på&av med täcke....mockning gör jag själv :)

Ja det är jätteskönt! Jämt nyplogat, då stallägaren hos oss har snöjour i bygden så då tar han alltid stallplan innan han far iväg :D jätteskönt verkligen!

Men dom som är måna om sina stall och hyresgäster ser vell till att det finns tid för underhåll :)

undrar fortsättningsvis ... :angel: :angel:

dedär me moms då ... ingår de i dom jättebilliga hyrorna ???Eller e de sk nattsvarta inkomster :devil: :devil: för uthyraren ??

Jag betalar också 500kr för box, halm, fina hagar och ridvägar, fyra fodringar/dag. Fast vi hjälps åt en del med insläpp och lunchfodring. Tror inte man kan komma mkt billigare undan. :)

Oj! Vilka billiga priser! Jag står på en anläggning under uppbyggnad en sådär 1,5 mil från storstan (inte någon av de tre största dock) vi betalar 1500 för strö, hö/hösilage, korn o havre samt morgonfodring och utsläpp, allt annat får man göra själv, det är väl rimligt om paddocken kunde användas... som för närvarande är en isgata. När ridhuset blir klart kommer det att kosta 2500 för samma service men tillgång till ridhus.... lite dyrt men det är ett trevligt stall med goa hästar o människor...

så jag tycker inte man ska oja sig över 1000 kr i månaden totalt.... att ha häst kostar, och vill man prioritera en bra anläggning med bra träningsmöjligheter så får man pröjsa.... skulle nog själv aldrig lyckas få ner månadskostnaden 1000kr vilket stall jag än skulle stå i.:rofl:

he he, nä, men man tjänar ju lite mer här.. Men när jag under en period bodde i malmö betalade jag 3200 och det tycker jag är ok, alla med häst vet att det är dyrt.... man får leva efter vad ens sport kostar,.
En ute kväll i månaden, billig mat och slitna kläder:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: Cilla
·
Anläggning Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 135
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 153
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar