Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag har hört att man kan börja med repgrimma först när hästen är ett år, är det så? Anledningen ska vara att de ändå är känsliga för...
Svar
6
· Visningar
1 663
Senast: CaliforniaSwed
·
E
Träning Hejsan. Jag har nyligen blivit skötare på en häst som jag tagit hand om ett tag utan att det har varit "officiellt". När jag frågade de...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: giffan
·
Träning Visste inte vart jag skulle lägg tråden, den får väll flyttas isf. I sommar ska ägaren och jag (medryttaren) och en till tjej hålla...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: sky_fly
·
F
Träning Vet ej vart jag skulle sätta denna tråd... Kanske ngn annan, men jag tänkte att detta skulle passa.. Måste bara skriva av mig... har...
Svar
12
· Visningar
1 341
Senast: Sammet
·
Träning Så, vad gör man om man möter varg när man är ute och rider i skogen? Tror väl kanske inte det är några större problem (tror de skräms...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 065
Senast: LIA
·
Träning Sitter och funderar på hur många helger i rad man högst får tävla, har för mig att det är tre? Jag hade verkligen inte tänkt tävla så...
Svar
11
· Visningar
1 649
Senast: pollan
·
S
Träning Hur ska man sätta alla rämmar vid tömkörning? har kollat på många bilder. alla har olika ! ska börja tömköra min häst och vill gärna...
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Senast: Marika
·
K
Ridning Hörde en gång för länge sedan att de gamla på Island lärde sina hästar att göra halt när man kniper med knäna. Jag har provat att lära...
2
Svar
36
· Visningar
2 875
Senast: Mintpastillen
·
M
Träning Hej Är medryttare på en jättehärlig nordsvensk dam. Förövrigt bara jag som rider henne, ägaren hinner inte. Blev för två veckor...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: minikaninen
·
D
Träning vad har ni för avstånd mellan bommarna när n i skrittar resp. travar över dom ej hinder nu asså cavaletti tror jag att det heter men är...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: bengall
·
Ridning ..var det när jag häromdagen la mig i badkaret med mitt glas vin och min kandelaber och fortsatte att sätta tänderna i mitt senaste...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 683
Senast: Lord Owen
·
L
Träning Undrar lite! Har en Valack-02, som är riden sedan i slutet av december! ca 10-15 gånger totalt. alltså max. 2-3dgr i veckan...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: MadickenII
·
V
Träning Jag har en sköthäst som heter Ninja och hon är pigg å glá. Men min fråga va mer hur jag sak rida henne nu på vintern ? Jag har en...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: v_Ninja_v
·
T
Träning Har hela hösten haft en jätteduktigt liten tjej som ridit D-ponnyn. I början ville lilla stoet bara hem och krånglade men tjejen gav sig...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Thuja
·
D
Träning Har en snäll pålle på snart 26 år... En fd travare... Han är frisk och hur pigg som helst... beter sig som en 5-åring ibland... Hur...
2
Svar
25
· Visningar
2 063
Senast: lippan
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden, behöver den flyttas någon annanstans är det ok för mig. I mitten av december fick...
2
Svar
35
· Visningar
2 596
Senast: jos
·
Träning Är det någon mer än jag som får spänningar i nacken när man rider? :confused: Vet inte vad det beror på, funderar om jag sitter någon...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: danilo
·
C
Träning Finns det hastar som har adhd? Vi fick en 4 - aring vallack tva veckor sedan som blev western ridden. Tjejen som red in honom red...
2
Svar
23
· Visningar
2 683
Senast: Cinemon
·
G
Träning Efter avkastning har jag blivit så rädd att jag inte vågar ta mej upp i sadeln igen. Jag älskar att kela med hästen men när det kommer...
2
Svar
28
· Visningar
2 336
Senast: ganto
·
Träning Har ni några tips på hur man ryggar en häst från marken som inte alls bryr sig om när man viftar med fingrarna eller vevar med repet...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama