Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Har ett treårigt sto som mycket ofta står och slår/krafsar i golvet med frambenen när hon står uppbunden, bla i stallgången. Brukar även...
Svar
2
· Visningar
3 117
Senast: Panikie
·
Träning Hej! Ny här på Buke. Har prövat lite chatt o så, men inte fått nån kontakt, så jag startar en tråd! :) Jag har ridit mycket travare...
Svar
6
· Visningar
3 165
Träning Jag skulle gärna vilja börja med NH-lektioner. Problemet som jag har är hur hittar jag instruktörer? Om jag hade velat ha hopp eller...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Vinja
·
G
Träning Hejsan. Jag rider nått vi kallar ryttarsatsning på våran ridskola och det betyder att jag har valt en häst jag rider ca 4 ggr i veckan ...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Jag
·
Träning Jag har en d-ponny som är pigg ute i skogen! När man rider "iväg" bort från stallet så går det jättebra. Hon är pigg men lyssnar och är...
2
Svar
30
· Visningar
1 912
Senast: Linduzz
·
M
Ridning Hej! Försöker utbilda min islänning enligt Hempflings rid- och hanteringsmetoder. Är roligt och hästen lär sig fort. Allt som beskrivs...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Novelette
·
S
Träning Har precis kommit hem från att ha ridit Skagern runt och tänkte att det hade varit bra om jag innan jag gav mig iväg fått lite mer info...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Eva_S
·
V
Ridning Vet nagon om det finns okej barock tranare i london /syd ostra England omradet?
Svar
1
· Visningar
855
Senast: PAC
·
C
Träning Hur långt tycker ni att det max får vara till ett ridhus om man ska kunna rida dit och hem för en lektion med sin häst?
2
Svar
25
· Visningar
1 759
Senast: emelie_r
·
E
Träning Vad tycker ni är ok pris att betala som medryttare? Vad har ni för erfarenheter - finns det några fördelar att betala pris för de antal...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: krocko
·
Träning förstår inte hur de kommer sig , men det går alltid så himla mycke bättre när ja riderbarbacka..varför rä det så? ja kan juh inte rida...
Svar
8
· Visningar
902
·
V
Träning Är man för lång om man har en häst på 126 cm i mankhöjd ocj jag själv är 150 cm ? Är jag för tung om jag väger 40 kg ? Elr klarar...
Svar
3
· Visningar
762
·
T
Träning Undrar om det finns vuxna som åker på ridläger i en vecka. Jag menar då utan sin äkta hälft, utan bara åka o tänka på sig själv o ev...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: Lavinia
·
Ridning ja, nån som har tips? Så man vet om det är lönt att tillverka en själv. /Hanna
Svar
16
· Visningar
1 987
Senast: sissu
·
T
Träning Ni som har egna stall o har bara egna hästar där . Hur gör ni när ni ska bort mer än en dag om ni nu inte har några hästvänner som kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 649
Senast: Pysen
·
S
Träning Känner just nu att det borde inte vara tillåtet att anmäla folk anonymt för dålig hästhållning!! Blev idag uppringd en djurskydds...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 450
Senast: Pysen
·
T
Träning Nu, är det väll liite så att pollen har tappat förtroendet för meii eller liknande. Någon som vet bra ledarskapsövningar, så att han...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: sudden2006
·
T
Träning Mmm... När jag är ute i skogen med min 7-åriga vallack, så går allt bra så länge jag skrittar och travar, och tar samlade galopper. Men...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: pannkakssmet
·
Träning Någon som har mått på hur stor en picadero skall vara? (en fyrkantig corall). Tacksam för all hjälp om picaderos som jag kan få. Har...
Svar
2
· Visningar
1 934
Senast: Sammet
·
C
Träning jag har en 17årig valack som är tränad i NH...men vad är det egentligen? är det bara "från marken övningar" eller är det även uppsuttna...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama