Sv: Jag är sååå förb-nad nu!!!!!
Jag har oxå blivit anmäld,men inspektören ringde inte utan bara kom, vilket jag iof kan tycka är bra.
Hästarna gick då på bete så vi fick åka ett par rundor för att kolla till dom:smirk:
Han frågade vad jag hade för inkomst samt om min kunskap för utfodring av häst.. jag var ju chockad sen han sa att jag blivit anmäld.så jag rabblade upp vad dom fick på vintern typ men nu går dom ju på bete.(fast min sjuka fick ju stödfodring)Efter att han hade haft sitt "kunskapstest" med mig så frågade han om jag hade några ovänner? nja det vet jag inte direkt men jag visste en eller två som bråkar med allt o alla.
Sen skulle han åka hem, men då sa jag att jag ville att han skulle åka med mig över o titta på mina hästar och det gjorde han, min arab var jätte smal då men under behandling av vet, så jag hade ju hans "skydd" bakom mig.
Ja sa till inspektören att han gärna fick ringa min vet men han tyckte det var onödigt för alla mina andra hästar såg mkt bra ut..nästan lite väl runda
Så han nöjde sig med det..efter detta så har jag inte haft fler besök.
och jag hoppas jag slipper fler.
Vi bodde i ett litet samhälle så jag tycker faktiskt att den som anmälde mig kunde frågat mig först hur min häst mådde, ja mena varför skulle jag missköta en av 4 hästar???
Jag skulle våga fråga en sån sak iallafall. Men om man ser vidd upprepade tillfällen att saken i fråga inte blir bättre så får man ju göra ngt.
och oftast så är det nog inte häsfolk som anmäler.. kanske i mitt fall då hästen var smal (pga av sjukdom) men just det med att dom inte ska vara ute så mkt osv för att det är kallt...
det gör nog oerfarna.