Jag är sååå förb-nad nu!!!!!

Sv: Jag är sååå förb-nad nu!!!!!

Sissan skrev:
Nä de gör ju faktiskt inte det men de som skrev lagan om att de inte får vara ute utan ligghall mer än max 12timmar tycks tro det... Att sen hästar som har den såå viktiga ligghallen inte tycks använda den alltför ofta måste ju egentligen medföra att hästarna bryter mot lagen..:cool: Lär snart komma nån lag på att de ska stängas in x antal timmar om dagen i sin ligghall för att sova...:bump:
Nä nu var jag dum...:o Fast det får jag vara för lite sur är jag allt än.. Det värsta är att jag allvarligt funderat på att bygga en ligghall åt mina hästar till sommaren för att kunna ha dem ute dygnet runt året om. Lär väl ha ständigt besök av djurskyddsinspektörer sen antar jag... För platsen där jag funderat på att bygga ligghallen syns inte från vägen men det gör hagen.....:angel:

Oh my, är det lag på det nu också? O.o Herregud, så länge hästarna mår bra så spelar det väl ingen roll? :confused: I vilket fall som helst så tycker jag att du ska överväga ligghall, för hästarnas skull.
Jag blir väldigt upprörd på människor som på allvar tror att hästarna mår bra av att stå inne.
Kanske inte så smart att lämna en arab ute på nätterna i tunnaste täcket vintertid, men ni förstår säkert min poäng ;)

Absolut, och jag förstår att det känns väldigt jobbigt att få en anmälan på sig när man faktiskt inte gjort något fel :(

Men vad jag menar är att för djurens skull (dom som verkligen far illa) så kanske vi får ta att bli "förolämpade" av korkade anmälningar ibland, för en vacker dag kanske någon av dom anmälningarna lyckas hjälpa ett djur som blir misskött på riktigt.

Däremot tycker jag det verkar vara en väldigt bra idé det som Snigelfarmor skrev; att dom som tar emot anmälningen får veta vem det är som ringer in, men att namnet inte vidarebefodras till djurägaren. På det sättet vågar folk fortfarande ringa in, men idioterna som gör det bara för att :devil::s kommer kunna börja skiljas ut från mängden...

Har hänt oss oxå,men jag bad dom sonika att komma och kolla upp oss så var det överstökat,mig gör det inget jag har inget att dölja.

Det komiska var dock att klagomlen vi fick var:hästen har inget mat eller vatten,får aldrig ha täcke och att den aldrig rids.
Sanningen var att den dagen regnade det så han hade visst täcke,han har fri tillgång till hö och vatten.Och han var skadad så jag anser nog att det är mer djurplågeri att rida en skadad häst än att låta den få vila sitt onda ben men vad vet jag?

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 100
Senast: Lickety
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 622
Senast: a1agnlju
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka