V
Vannie
Sv: Jag är sååå förb-nad nu!!!!!
Oh my, är det lag på det nu också? O.o Herregud, så länge hästarna mår bra så spelar det väl ingen roll? I vilket fall som helst så tycker jag att du ska överväga ligghall, för hästarnas skull.
Jag blir väldigt upprörd på människor som på allvar tror att hästarna mår bra av att stå inne.
Kanske inte så smart att lämna en arab ute på nätterna i tunnaste täcket vintertid, men ni förstår säkert min poäng
Sissan skrev:Nä de gör ju faktiskt inte det men de som skrev lagan om att de inte får vara ute utan ligghall mer än max 12timmar tycks tro det... Att sen hästar som har den såå viktiga ligghallen inte tycks använda den alltför ofta måste ju egentligen medföra att hästarna bryter mot lagen.. Lär snart komma nån lag på att de ska stängas in x antal timmar om dagen i sin ligghall för att sova...
Nä nu var jag dum... Fast det får jag vara för lite sur är jag allt än.. Det värsta är att jag allvarligt funderat på att bygga en ligghall åt mina hästar till sommaren för att kunna ha dem ute dygnet runt året om. Lär väl ha ständigt besök av djurskyddsinspektörer sen antar jag... För platsen där jag funderat på att bygga ligghallen syns inte från vägen men det gör hagen.....
Oh my, är det lag på det nu också? O.o Herregud, så länge hästarna mår bra så spelar det väl ingen roll? I vilket fall som helst så tycker jag att du ska överväga ligghall, för hästarnas skull.
Jag blir väldigt upprörd på människor som på allvar tror att hästarna mår bra av att stå inne.
Kanske inte så smart att lämna en arab ute på nätterna i tunnaste täcket vintertid, men ni förstår säkert min poäng