Eget stall

Sv: Eget stall

todde skrev:
Ni som har egna stall o har bara egna hästar där . Hur gör ni när ni ska bort mer än en dag om ni nu inte har några hästvänner som kan hjälper er !!
Min son och hans flickvän fixar det...eller syrrans jänta...Går alltid att lösa sig...Har en granne också som kan hjälpa till;)

Om jag inte kan ta in/ut dom eller se till dom på sommaren så brukar pappa kuna hjälpa mej då dom står på hans gård.
Om inte han kan (har inte hänt hitils) så finns det en firma som brukar komma ut till bönder så dom kan tar semester så då får jag någ hyra in dom.

Har man djur hemma så får man planera och välja.
Vill man åka bort två gånger år så kanse man inte skall ha djur hemma eller så får man hyra in folk som kan ta hand om dom när man är borta.

Kram

Paradis skrev:
Om jag inte kan ta in/ut dom eller se till dom på sommaren så brukar pappa kuna hjälpa mej då dom står på hans gård.
Om inte han kan (har inte hänt hitils) så finns det en firma som brukar komma ut till bönder så dom kan tar semester så då får jag någ hyra in dom.

Har man djur hemma så får man planera och välja.
Vill man åka bort två gånger år så kanse man inte skall ha djur hemma eller så får man hyra in folk som kan ta hand om dom när man är borta.

Kram
Bra svar !

Svaret är enkelt!vi far inte bort,det är ett val man gör när man har skaffat häst

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 202
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Vilken kamera i stall kan ni rekommendera? Den ska gå på simkort 4G och en ska kunna se feeden i sin mobil. Ska få in kundhäst på...
Svar
6
· Visningar
940
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 703
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar