Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har min häst uppstallad i ett stall där man måste leda hästen med kedja eller träns. Detta känns väldigt fel för mig eftersom jag vill...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 819
Senast: smaland
·
Träning Hej! Jag har 5 st av mina hästar i hop i en hage, en ponny valack på 28 år, ett ponnysto på 19 år, ett halvblods sto på 11 år, en...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: HannaPP
·
D
Träning ska man röra hästarna ööööver allt???? som "armvecken" ljumskarna megen öronen pannan m.m???? och sen röra över allt med exempelvis en...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Egonson
·
F
Träning Hejsan! Hur skulle Ni reagera om den som har t.ex. middagsfodringen i stallet glömmer att ge Er häst foder? Om alla andra hästar får...
2
Svar
22
· Visningar
1 518
Senast: Generalen
·
Träning Hej! Jag brukar löslongera min häst, jag bygger då en volt inne på ridbanan med hjälp av hinder stöd o tråd runt det så det bildar...
Svar
2
· Visningar
689
L
Ridning ...Nån som vill förklara för mig vad barock ridning innebär
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: nonnet
·
P
Träning Hej! Jag undrar vad man ska tänka på när man ska leta medryttare till en shettis. Shettisen är endbart grundriden, inte riden på några...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: persika
·
L
Träning Har funderingar på att skaffa mig en sommarhäst då jag fick lov att sluta som medryttare i höstas då jag märkte att jag inte hade tid...
Svar
5
· Visningar
2 529
Senast: Becca85
·
Ridning Kan någon tipsa om vart man kan leta efter en tränare som kan åka ut och ha lektioner. Alternativt något ställe som man kan lägga ut en...
Svar
17
· Visningar
1 973
Senast: bigganl
·
Träning Idag föll jag av min häst för första gången. Vi skrittade 3 km till man kommer till en fotbollsplan. Där började jag trava med henne...
Svar
18
· Visningar
1 327
Senast: Pepson2
·
Ridning jag tragglar ju på i min; de Kunffy. Hittade en väldigt intressant instruktion för att inverka med skänkeln. Meyeners hade ju...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Stolermeyer
·
N
Ridning Har läst lite bildtrådar här på barockforumet och tycker att det verkar vara intressanta diskussioner och synpunkter. Vore roligt om...
2
Svar
22
· Visningar
2 344
P
Träning Enkel fråga: kan man jobba med att få en häst att acceptera dig och vissa tillit och respekt även om man bara är ute i stallet en gång i...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: bengall
·
S
Träning vet inte riktigt om detta här till detta forum... men jag har lite problem... jag bor långt i från affärer ... undrar om någon vet om de...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Mount Never Rest
·
E
Träning Min 1½-åriga unghingst viker sig in mot mig när jag leder honom, ungefär som att han skulle vilja gå i cirklar runt mig. Ibland går han...
2
Svar
28
· Visningar
1 972
Träning Hejsan! Nu behöver jag verkligen er hjälp - och det ganska akut... Jag är medryttare på en (underbar) häst men som nu efter ett par...
Svar
12
· Visningar
1 207
Senast: schelin_j
·
L
Träning Hej. jag har precis blivit medryttare på ett travkrosnings sto. det är tänk att jag ska träna henne i dressyr. va jag vet har hon aldrig...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Lilla_Anna
·
S
Träning hej! Jag har en 21-åring som är ganska stel i bakdelen, ryggen och vänstra bogen. Vet du någon som du kan tipsa, som utför bland annat...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Alkemisten
·
A
Träning Jag har börjat rida en travare och nu är jag helt såld på henne, jag tycker hon är helt underbar helt enkelt men jag har en liten fråga...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: Iris71
·
A
Träning Nu måste jag säga att jag har nog sveriges grymmaste utbrytardrottning. Inget staket är för högt, för starkt, eller för respektingivande...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: rocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama