Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning heey! Nu är de så att min lilla Wille är lite busig när det gäller longeringen.. Trodde att vi hade kommit över det här stadiet...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: zeusanna
·
Träning Håller på med lite NH med min snart "åring". När kan man börja med att träna att stå på pall, presseningar etc.? Han är trygg i sig...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: CaliforniaSwed
·
U
Träning Hej!! Min nordis som jag nyligen har fått hem har en super motor i sig.. vilket i och för sig är roligt.... men vi har inte riktigt...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Smulu
·
P
Ridning Recension av: Bo Tibblins: Ridlära - Ridhästens grundutbildning och vidareutbildning i dressyr, 3:e upplagan :) Må hända att...
2
Svar
28
· Visningar
5 560
Senast: bigganl
·
D
Träning Kan ni inte berätta om era omskolade travare.... har själv en gammal varmblodstravare på snart 26 år... mycket pigg och fräch... ingen...
2
Svar
25
· Visningar
2 123
Senast: fritidsryttaren
·
W
Träning Hejsan. Jag har en häst som är väldigt svårlastad och skulle behöva lite tips. Det är såhär, när vi köpte honom hade han aldrig åkt...
Svar
18
· Visningar
1 857
Senast: Tinni
·
P
Träning jag har köpt mej en transport med combiramp och undrar om någon har något bra tips när man ska prova o lasta step-upp 1.a ggr. Brukar...
Svar
19
· Visningar
2 595
Senast: Netika
·
W
Träning Vad har ni för stängsel till era hästar? Vad för ras? Vilken höjd har ni på elband/trådar/rep/bräder? Hur gör ni som har hage där både...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: Qodrofenia
·
Träning Hur gör ni igentligen?? När har dom grimman på sig och varför??? (kan ni motivera era rutiner) Hur har ni det i stallarna under...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 102
Senast: Alazan
·
A
Träning Jag håller på att planera mitt bygge som jag hoppas blir av i sommar. Jag kommer bygga 2 st uteboxar, förslag på storlek på boxarna?
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Alicia
·
B
Träning Lite konstig fråga kanske, men hur är era hästar? Är de keliga, och alltid vill hålla på och gosa eller gillar de inte ens när man...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Doneloge
·
U
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tips på roliga lekar och övningar som man kan göra på marken, gärna boktips om ni har några!!
Svar
3
· Visningar
764
Senast: shampiz
·
S
Träning Jag var med som stöd när ponnyn jag rider lite grand skulle ridas och jag tyckte han var en gris igen emot ryttaren :mad: Så nu har...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: cajsa
·
Träning Jag har börjat med att när jag visslar ska hästen komma! Har bara tränat en gång nu på detta genom att ställa mig en bit bort.. ha en...
Svar
17
· Visningar
1 362
Senast: sisu
·
S
Träning Hejsan! Jo jag har en valack på 4 år som är nyköpt. när jag först köpte honom var han helt odräglig...trängde in en, bet, sparkades...
Svar
19
· Visningar
1 450
Senast: miiiiiiia
·
N
Träning vad är fel om hovarna/hoven är varma? kan någon ge råd
Svar
8
· Visningar
876
Senast: milly
·
C
Träning Har 2 hästar varav den ene mest går som sällskap. Skulle gärna vilja komma iväg på en promenad eller ridtur någon gång men eftersom...
Svar
8
· Visningar
972
Träning Mitt ungsto kan nog lätt kvalificera sig till "världens skitgris" boxen ser ut som f-n varje dag och det innebär att hon har ljuviga...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 433
Senast: Morsan
·
G
Träning När jag sitter ner på hästen i trav brukar jag spänna mina armar. Detta reagerar självklart hästen för. Något tips på hur man kan lära...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Fjasut
·
K
Träning när jag rider ut med min häst skrittar jag såklart till en början på långa tyglar , men när jag sedan ska trava / gallopera så kortar...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama