Berätta om era omskolade travare!!!

Sv: Berätta om era omskolade travare!!!

kan peta in en dressyrbild på min också

08.jpg

Har en lite fråga bara.
Frysmärker man travare vid föltiden lr när man vet att man ska tävla med dom?

sky_fly skrev:
Har en lite fråga bara.
Frysmärker man travare vid föltiden lr när man vet att man ska tävla med dom?

jag tror att man frysmärker dom vid föltiden, min travare är frysmärkt men hon är inte tävlad, hennes föl är också frysmärkta..

Mvh Diana

utdrag från www.travsport.se

3- 6 månader: 1.300 kronor inkl moms
6- 9 månader: 3.875 kronor inkl moms
9-12 månader: 6.375 kronor inkl moms

Kommer ansökan in senare än 12 månader från fölningsdatum kan STC endast undantagsvis medge registrering i stambokens första eller andra avdelning. Avgiften är då 6.375 kronor inkl moms. Avgifter tas ut via STC's avräkningar.

Dojo Kelder skrev:
Kan ni inte berätta om era omskolade travare.... har själv en gammal varmblodstravare på snart 26 år... mycket pigg och fräch... ingen kan tro att han e så gammal...
vore kul om ni kunde berätta lite om era travare då man allt för ofta hör mycket negativt om dess underbara trotjänare.....

Har ett sto på 15 år,efter Minister Sund,som jag har haft i 10 år nu (tiden går :eek: ), ca 160 cm mankhöjd.
pigg och glad som om hon vore unghäst igen :smirk:
Vi har tränat både dressyr och hopp med gott resultat, hon kan de vanliga skolorna som skänkelvikningar, öppna, sluta osv, hyfsat bra i galoppen ( vi jobbar fortfarande på det).
Tycker mest om att hoppa och gör det bra, har ej tävlat inte ännu iallafall, om jag kommer till skott, så blir det nog i hoppning då.:banana:
Annars snäll,trevlig pålle med bra psyke, och vill verkligen göra rätt för sig när man rider :bump: :bump:

Vad kul!
Min pålle blir 26år nu i maj, har haft honom sen han var 12år och nyligen pensionerad från travet, var stel och inte riden det minsta, kommer ihåg att han inte ens kunde vända sig i spiltan som han stod i då!
Har ridit runt och kämpat, ridit lektioner i hopp och markarbete och blev riktigt mjuk och fin till slut. Nu sysslar vi bara med skogsturer med en o annan galen galopp ibland som han älskar!
Han är frisk som en nötkärna och alltid på busigast humör!

:) Roligt med gamlingar!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 061
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka