Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Har någon ett väldigt bra tips hur man får fina tex ryggmuskler??
Svar
14
· Visningar
1 196
Senast: cajsa
·
F
Träning Hur lång tycker ni att en ryttare till en 83 cm hög shetlandsponny max borde vara? :bow:
Svar
6
· Visningar
2 829
Senast: Fjunet
·
G
Träning Hur ska jag lära min sköthäst bli longerad?? Sist jag longerade honom så bara han kom in till mig i mitten.
Svar
6
· Visningar
693
Träning Har en tvåårig valack på ca 1.50. Han har alltid varit väldigt snäll och är väl egentligen fortfarande men på senare tiden (i vinter) så...
Svar
1
· Visningar
753
Träning Fick en liten funderare från en annan tråd. Har länge undrat om det egentligen heter skänkeldöv eller skänkeldöd? Någon som vet?
2
Svar
28
· Visningar
2 324
Senast: lektra
·
Träning Hej. Detta har hänt 2 gånger nu och har aldrig hänt innan. Hästen står i en box och när jag kommer(jag står utanförboxen) så ber ja han...
2
Svar
21
· Visningar
2 418
Senast: mysko
·
H
Träning har ni bra tips på olika övningar jag kan göra med min treåring i skogen? kan sitta på honom i skritt men inte gjort nåt mer.... har...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Rotterö
·
T
Träning Har en 9årig islandshäst valack, envis som synden. Har haft honom snart ett år, och den senaste månaden har habn börjar dumma sig...
Svar
19
· Visningar
2 165
Senast: tjihoo
·
S
Träning Jag och killen min ska transportera en häst den 1:a Mars i ca 25 min.. Ingen längre bit alltså! Jag har hållt på med hästar i många...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Sentenced
·
Träning Har precis flyttat in en ny häst i stallet! Fick provrida henne i tisdags då jag ska ta hand om henne i en vecka! Hon är 17 år. Nu är...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Skogstokig
·
Träning Vilket är viktigast? Båda har ju uppenbara fördelar, men på något sätt känns avskrittningen viktigare. Då förutsätter jag att hästen...
Svar
19
· Visningar
1 426
Senast: Leoni
·
P
Träning Har just börjat att rida ett 10 år gammal varmblod. Jättetrevlig häst, snäll på alla sätt o vis men hon drar tyglarna ur händerna på...
Svar
16
· Visningar
2 695
Senast: Koppen
·
M
Träning Hej! Jag har en häst som är väldigt stressad och har mycket energi. Det går jättebra att ha henne ute i hage och att rida är inga...
Svar
17
· Visningar
2 021
Senast: Qyenn97
·
Träning Hej! Jag har världens finaste D-ponny. Hon är inte "hemma" just nu men kommer hem till sommarn. Men jag har vissa "problem" som jag...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: M-oaa
·
A
Träning Hej igen. Jag undrar bara om nån har ett tips på vad man kan göra när man "gängat" sönder ett broddhål i skon ? Storleken är 3/8.
2
Svar
31
· Visningar
2 677
Senast: Mia_R
·
L
Träning Jag har en häst på snart fem år, inte haft några problem alls att lasta eller åka transprort innan, men nu det sista halvåret vägrar hon...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Jupiter
·
M
Träning Vad är skillnaden på att hyra en häst och att ha en häst på foder? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 598
Senast: Uddatyp
·
T
Träning Jag letar för fullt efter stallplats i Sthlm, här finns mycket att välja på i olika prisnivåer.. Hittat ett mkt intressant stall, vill...
Svar
18
· Visningar
2 092
Senast: Görel
·
Träning Nån måste hjälpa mig! Jag behöver hjälp med: Räta upp överlivet! Slappna av i nacken! Mjukna i handen! Lära mig rida...
2
Svar
24
· Visningar
1 735
Senast: Panikie
·
I
Träning Jag ska i veckan tömköra och longera min medryttarhäst, har aldrig gjort detta förut. Kom igen nu alla, tips, råd, förslag, idéer och...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama