Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag ska skriva ett stort arbete i skolan om hästarnas användnings ormråde genom tiderna, och tänke lägga vikten vid utbildningen av...
2
Svar
24
· Visningar
2 330
Senast: Sprettan
·
M
Träning Har haft min häst sedan mitten av november. Han är 13 år. Vi har gått prommenader, jag har skrittat långsvängar och vi har myst i...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: martizan
·
Q
Träning Hejsan! En liten konstig fråga kanske?!!?:confused: Men har någon av er en häst som "alltid" måste kissa :o och bajsa när man rider...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: HumleMumlan
·
L
Ridning Nu har jag fått hem min vackra sadel. :love: Så, nu återstår alltså komma på hur man ska mixtra med panelerna för att få det att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 890
Senast: Hrannar
·
P
Träning Ahhhh :love: så underbart att äntligen rida ut i skogen med 3 åringen, hon sköte sig helt exemplariskt hela rundan, så lydig och...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: Mitrolle
·
V
Träning Hejsan! Jag har i vår eller sommar tänkt att ha lite TREC tävlingar på gården där min häst står. Jag vet inte så jättemycket om TREC...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: pannkakssmet
·
S
Träning hej! undrar om någon har någon bra sida om där man kan lära sig nh och om hästenskroppsspråk,då jag har blivit väldigt nyfiken på nh. är...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Hur ska jag göra för att få hästen att gå framåt i boxen om hon står för nära väggen med rumpan. Har tryckt bak vid låret förstår inte...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Stöter på samma problem hela tiden med min unghäst. Han är kastrerad vid 2 års åldern och har lite hingstfasoner för sig fortf. Att...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: special_A
·
S
Träning jag ska på sörgårdens NH läger och jag undrar om någon varit där får man lära sig mkt?;)
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: snuttis_linsan
·
N
Träning Lite intresserad av vad folket här inne tycker och tänker om hans metoder. :D Ni som läst boken/böckerna, vad tycker ni? Verkar det...
Svar
7
· Visningar
959
·
E
Träning Ursäkta en dum fråga kanske, men vad är PNH? -NH vet jag så där lilte allmänt om, men blev lite nyfiken när jag såg en tråd här nedan...
Svar
2
· Visningar
977
·
S
Träning Hejsan!! jag ska sätta igånd min häst nu efter vila ganska länge.. (har ridit ut ca 1 gång i veckan innan) men jag undrar hur jag ska gå...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: Koppen
·
R
Träning Det är få människor som har gåvan att gång på gång skaffa hästar som utvecklas till framstående hopphästar och dressyrhästar, travare...
2
Svar
21
· Visningar
1 980
Senast: tezzie82
·
Träning vad rider ni era unghäsar på för bett??
2 3
Svar
48
· Visningar
3 670
Senast: Alazan
·
K
Träning Varför longerar man hästen? Vad är det hästen tränar då? Kondition, samspel med tränaren, mer?? Tycker att det är roligt att longera men...
Svar
18
· Visningar
3 923
Senast: Lancet
·
R
Träning Hej! När jag försöker longera eller löslongera hästen, brukar han vända baken till och sedan kicka. Det måste ju vara ett tydligt...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Matilda_o_Bonita
·
H
Träning Undrar om någon vet om det finns nån som är bra på att rida in hästar i skåne?? har en 10 årig hbl vallack!! Kan inte rida in honom...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Matilda_o_Bonita
·
H
Ridning Min häst gillar att pilla med läpparna och försöka få tag på tygelringarna på stångbettet NÄR MAN RIDER och det är jättejobbigt. Hon...
Svar
18
· Visningar
1 179
Senast: Zenith
·
B
Träning jag är inte okunnig, jag bara inte vet :angel: vad betyder det egentligen när någon sågar hästen? tror jag förstår, men vet ändå inte...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama