Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jo, det är så att jag kommer köpa en ny häst innom kort:D :love: Och undrar om det finns några övningar jag kan göra sådär i början...
Svar
12
· Visningar
3 723
Senast: Highmountain
·
E
Träning Hej! Någon som har bra tips på hur jag ska få min häst att lugna ner sej och våga lite på mej? Han har blivit illa behandlad tidigare...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Highmountain
·
L
Träning Jag behöver hjälp, en travare som jag rider är rädd för en bro, varända gång jag ska rida så får jag sitta av och leda över. Det funkar...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: CaliforniaSwed
·
J
Träning Hej. Jag är sugen på att ta upp mitt ridande igen. Fast nu som medryttare på någon häst. Jag är en ganska lång, men inte så tung kille...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Smulu
·
S
Träning hej! jag har sysslat med hästar i 22 år och NH eller hästpsykologi i 13år. jag tycker sannerligen att man får göra sitt "race" ...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Jacki
·
F
Träning Hej!! Jag har ett 17årigt kallblods travare hemma.. hon är inriden igentligen och har även gått lätt b/lätt b i hopp och dressyr men...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: farminetta_
·
P
Träning Skulle vilja veta vad ni skulle gjort om ni var i samma sits som jag? Mitt 3 åriga halvblodsro tycker väldigt mycket om att reffsa...
2
Svar
29
· Visningar
2 460
Senast: Alazan
·
B
Träning Har en ful ovana att driva i varje steg. Hur ska jag få bukt med detta ?
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: bussig
·
M
Ridning Jag läste samma artikel som diskuteras i en annan tråd här. Det stod att man aldrig rider hästen svettig när man rider akademiskt. Är...
Svar
12
· Visningar
1 349
Senast: Hrannar
·
B
Träning Någon sa idag att: -Nej kratsa inte ur hovarna innan ni rider ut..låt snön sitta kvar så blir det mindre styltor..... Är det så?Att...
Svar
13
· Visningar
1 073
Senast: Borkan
·
W
Träning Hur långa ridpass är egentligen normalt? De flesta i min omgivning brukar rida i genomsnitt 1 timme inkl. uppvärmning och avskrittning...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 087
Senast: Immer
·
E
Träning Halloj. Har ett 6 årigt halvblod och nu en konstig fråga. Någon som vet vad detta tecken kallas? Bello har vita hår i pannan, men vad...
Svar
1
· Visningar
891
Senast: sweep
·
K
Träning hej :banana: skulle veta vad ni anser om lösdrift . jag ska flytta mina till det nu snart. för mitt sto vill inte vara inne. jag tycker...
2
Svar
20
· Visningar
1 650
Senast: kimsan
·
Träning Just det - nyfiken på hur andra har det i sina renodlade valack flockar! I min erfarenhet är alltid valack flockarna "grabbigare" och...
Svar
12
· Visningar
1 762
Senast: Matilda_o_Bonita
·
C
Träning Hur och vad tränar ni med era årsföl? Gärna bilder! :bump:
2
Svar
20
· Visningar
1 796
Senast: ghost
·
M
Träning Oh, måste bara dela med mig, jag är så lycklig :D Det är nämligen så att jag är ägare till en häst som inte är världens mest lättlastade...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: mazarein
·
Träning Har provat, och fått till klockrena join ups, två gånger med mitt gamla sto, som jag haft ett halvår, men senaste två gångerna har hon...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: cristobal
·
Ridning Idag har här TRAVATS på riktigt för första gången på tre månader! Min häst har varit avställd pga fång i två månader och sedan skrittad...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 540
Senast: Djurjouren
·
Träning Vi vet inte vad vi ska göra med vår D-ponny. Han är en import på 8 år.Trevlig att hålla på med men misstänksam mot främlingar. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: ullass
·
N
Träning Vårt kollektivstall skall gå över till det efter konstens regler. Ligghall. Stor hage, fri tillgång till grovfoder. Men, min är en...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama