Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Snälla, ge mig råd!! Mina hästar ska ut på långresa, två dagars resa med vilodygn emellan och de kommer åka med hästtransportör/lastbil...
Svar
16
· Visningar
1 447
Senast: Netika
·
Träning Nu är det ju ändå nästan 3 år sedan jag blev gravid och slutade rida pga detta. Inte förrän nu har jag kommit igång ordentligt med min...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: LenaMoon
·
Träning en undran jag har ... kan man ha hästarna ute några nätter i veckan o några nätter inne? eller 3 nätter/månad o resten installad...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Zmulan
·
Träning Hur gör ni andra som har hästar som är ridna ungefär halvåret? Vad jobbar ni med i galoppen? Ja, vad kan man egentligen kräva och...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: BonRaiz
·
G
Träning Jag är nyficken på hur långt ni andra kommit med hästar i den åldern. Alltså som blir 4 i vår. :) Hur tränar ni ?
2
Svar
21
· Visningar
2 054
·
V
Träning Jag rider en 5 årig varblodsvalck som jag tänkt börja träna dressyr med på allvar. Han har aldrig gått på trav, men har ganska slängig...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: AnnaKarinA
·
Z
Ridning Sitter och surfar runt i cyberspace och såg att han kommit ut med en 4:e dvd. Någon som sett den? Vad jag förstår så är det mest en...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: true_blue
·
C
Träning När är det egentligen dags att börja sitta ned i trav och galopp på en unghäst? Började inridningen i somras och han går i alla...
Svar
14
· Visningar
4 044
·
F
Träning Hej!! Jag har ett 17årigt kallblods travare hemma.. hon är inriden igentligen och har även gått lätt b/lätt b i hopp och dressyr men...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Alazan
·
Ridning FEI "gör det igen"! FEI Press News 23/02/2006 Statement of the FEI Dressage Committee Following the “Rollkur” Workshop...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Angua
·
Träning Igår stod jag och kliade min häst på halsen, vilket jag brukar göra en stund varje dag för hon tycker de är så skönt. Igår så kliade hon...
2
Svar
26
· Visningar
3 572
Senast: Vinja
·
Träning vi har en liten fölis i stallet som inte verkar ha någon respekt för tråden. hon har tagit sig ut flera gånger och dragit med sig morsan...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Rotterö
·
E
Träning Skänkelvikning och öppna/sluta i framför allt skritt, hur lär ni in dem? Har en gammal tanta :p (21 år) som inte kan dessa (hon är inte...
Svar
6
· Visningar
2 756
Senast: Egonson
·
A
Träning Har äntligen hittat en medryttare till min lilla b-ponny, perfekt eftersom jag är för lång för att rida själv.:( Kör ju honom annars...
Svar
5
· Visningar
797
Senast: Alazan
·
T
Träning Vad skiljer uttrycken "hästen går på tygeln" och "hästen går i form"? Är det egentligen nån skillnad? Vi har diskuterat detta lite...
2
Svar
24
· Visningar
1 992
Senast: tokfia_z
·
I
Träning har haft lite frågor kring ett beteende som min ponny har. han är trevlig och lydig, men när man leder honom så vill han gärna "hålla en...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: ida.kar
·
Träning Jag har ett new foreststo f. 2002, jag köpte henne i september förra året (oinriden). Nu kan jag skritta, trava och gallopera lite med...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Stopek
·
N
Träning Jag har en 7 månaders connemarahingst hemma som enligt honom går på lösdrift :crazy:. Han går ihop med en annan unghäst i samma ålder...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: TheHunted
·
K
Träning Vet inte om denna tråd ligger helt rätt men... Ok, alltså, vi har en stor hage med ganska mycket ek i. Nu undrar jag om det är någon...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Kung Bob
·
Träning om man ä 15 kan man skriva en annons om tillridnign av hästar då ? om man får hjälp och åker på lektioner förstås....tycker det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 482
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar