Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Hej! Ska börja longera min häst snart och behöver lite info om hur man gör... funkar det bra att longera i grimma eller träns? har inga...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: ullis25
·
J
Träning *Hur fungerar det? *Varför skaffar man kanin i boxen? Funderar på att skaffa kanin till min häst för skojs skull (han är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Senast: Panikie
·
J
Träning jo har precis blivit medryttare på en grov fjording, där det har visats sig att han bara fattar vänster galopp, själv än så länge har...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: mamman
·
O
Ridning Jag vet inte om jag är helknäpp men jag har kommit på mig själv med att träna ridning då jag kör bil. Först in i bilen, funderar över om...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 945
Ridning jag har kört fast lite med ridningen och behöver tips på övningar. Tränar än så länge själv och det är lätt att bli hemmablind. Hästen...
Svar
10
· Visningar
2 106
Senast: bigganl
·
Ridning Jag ska skriva min D-uppsats inom historia nu under våren, och har lite tankar kring att kanske kunna få ihop den runt mitt ridintresse...
2
Svar
24
· Visningar
2 516
Senast: PAC
·
U
Träning Hej! Jag köpte min häst för 3 veckor sedan, och nu står han med 2 andra hästar och i större hage än den han hade hos förra ägaren.Det...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: ullis25
·
W
Träning Skulle vara intressant att höra vad ni har för åsikter om hur tidigt det är OK att ge sig ut och på tävling med hästen? Kan ni tänka...
2
Svar
23
· Visningar
1 886
T
Träning Har ett jobbigt problem med min häst när han åker transport. Han är jättesnäll att lasta inga problem alls och har aldrig varit, men...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: SassesCarloz
·
Träning Ger ni mycket godis till era hästar? Jag överöser hellre med beröm och eftergift när vi rider istället för att "berömma" med godis. Är...
2
Svar
39
· Visningar
1 980
Senast: Koppen
·
Träning Har en islandshäst, som går utåtställd vid höger varv. Böjer sig inte enkelt inåt. då vi rider ute på vägar, vill han absolut gå vid...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Join Me
·
T
Träning Sitter & tjuvläser hästannonserna & förundras över visa formuleringar. En annons har varit återkommande med jämna mellanrum i över...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: CK
·
E
Träning Jag undrar vad ni använder er av när ni leder era unghästar, inte till och från hagen, utan t.ex i ridhuset eller ute i skog och mark...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 628
E
Träning hur bygger jag upp ryggmusklerna för bättre bärighet eller vad det nu heter .. dåligt med backar att klättra i så täkte om nån hade nån...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: bengall
·
P
Träning Har just nu idétorka... Vad kan man hitta på när det är så mkt snö? Det finns inte så mkt skogar i närheten, mest åker... På vägarna är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: bengall
·
Träning Idag fick fjorden in en fullträff på bakdörren på en bil. Har hänt tidigare att hon har sparkat mot bilar men ej träffat. Det är bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 269
Senast: syrran
·
F
Träning ...rida på stubbåkrar. Har en tjej i stallet som i fullkarriär galloperar på subbåkrarna runt stallet. En åker har ingen stabil mark...
Svar
18
· Visningar
2 014
Senast: Paradis
·
Z
Träning Undrar lite över hur ni gör för att lära era unghästar att flytta sig för skänkeln. Finns säkert massa sätt och vore kul att få lite...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: rostad
·
Träning Tänk er att ni ska träffa och få kontakt med en häst för första gången. Den har enligt uppgift svårt att förstå vad människorna vill, är...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: Madick
·
N
Träning Vad är egentligen NH? Känner många som håller på detta överreklamerade svammel och INGEN av dessa har en häst som respekterar dem som...
2
Svar
32
· Visningar
3 346
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar