Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle det vara ett argument mot hästuppfostran? Är inte risken måhända ännu större för den som slentrianmässigt alltid använder kapson och kedjor?människor har alltför stor tillit till att allting fortgår som det alltid gjort.
Såvitt jag kommer ihåg har jag bara nämnt din häst specifikt en gång- nämligen: Du verkar oerhört osäker på din häst. Kanske skulle du börja i den änden? Det tycker jag varken är att hävda något eller göra det "om och om igen".Lågt att hävda om och om igen att jag är osäker på min "ouppfostrade" häst för att jag strävar efter ett så säkert handhavande det är möjligt. Han är inte ouppfostrad.
mackan skrev:, i grimma har man inte en chans om hästen skulle blir skrämd eller rädd, spelar ingen roll hur "snäll och lydig" den är över lag.
Zmulan skrev:Jag vet inte om detta är "typiskt" för araber, men mina araber stannar ALLTID när grimskaftet är slut oavsett hur läskigt nått är! Vi har lett dem med vanlig grimma sedan vi köpte dem då de var 1 år och det har aldrig varit problem.(De är nu 3 och 5 år) Jo visst. De är pigga och busiga och man har ingen lust att gå bakom dem (vilket givetvis är väldigt korkat) men de har aldrig dragit, rest sig el försökt sparka mig! Nån annan arab tok som håller med?
Panikie skrev:jag hade förut capson när jag longerade, dom e bra på olika sätt tycker jag, capson får du mer kraft att kunna dra tag i hästen, eftersom grimmskaftet eller longeringsklinan sitter fäst frame på hästens nos, stiker hästen eller gör något likande är det lätt att dra tag så hästen vrider på huvudet, den kan då inte springa.
QUOTE]
DRA TAG i hästen!!??
Skrämmande! Speciellt med en kapson!
Vet du hur den inverkar på hästen?
evis skrev:Då tycker jag dte är vettigare att lägga tid på ordentliga ledövningar så hästen är "hanterbar" och inte får panik eller sätter av i vilt sken för småsaker. Inga promenader förrän hästen är känslig och lyhörd för kroppsspråk.QUOTE]
Precis