S
Stopek
Sv: Utrustning vid promenader?
Araber är individer liksom alla andra hästar. Jag träffade en som helt sonika vände och drog, så att man hamnade på hästens ena sida och till slut fick släppa taget då man drogs med (ägaren försökte lasta den med träns). Gick inte att hålla den hästen tills jag plockade fram repgrimma och långt rep.
Egna araber jag haft har jag inte haft några problem att hålla, då jag fostrat dem från början. Inte heller andra raser av hästar som jag haft. En repgrimma gör alltid jobbet väl.
Hälsning Maja
Zmulan skrev:Jag vet inte om detta är "typiskt" för araber, men mina araber stannar ALLTID när grimskaftet är slut oavsett hur läskigt nått är! Vi har lett dem med vanlig grimma sedan vi köpte dem då de var 1 år och det har aldrig varit problem.(De är nu 3 och 5 år) Jo visst. De är pigga och busiga och man har ingen lust att gå bakom dem (vilket givetvis är väldigt korkat) men de har aldrig dragit, rest sig el försökt sparka mig! Nån annan arab tok som håller med?
Araber är individer liksom alla andra hästar. Jag träffade en som helt sonika vände och drog, så att man hamnade på hästens ena sida och till slut fick släppa taget då man drogs med (ägaren försökte lasta den med träns). Gick inte att hålla den hästen tills jag plockade fram repgrimma och långt rep.
Egna araber jag haft har jag inte haft några problem att hålla, då jag fostrat dem från början. Inte heller andra raser av hästar som jag haft. En repgrimma gör alltid jobbet väl.
Hälsning Maja