Häst med kanin

Sv: Häst med kanin

Hmm..har inga erfarenheter av just kaniner i boxen, men våra stallgrannar har ju stallkatter. Å deras katter är bästisar med hästarna. På nätterna sover de på hästarnas ryggar och på dagarna kan de sitta på ryggen ute i hagen och spana på sorkar :) Mkt bättre utkikshöjd!

Tror min pålle skulle älska att få ha en katt eller en kanin att gosa med. Han blir helt salig när nån av grannenes stallkatter kommer och gosar med honom. Han nosar och blåser på katten, å katten dansar å stryker sig mot mulen. Dom är supersöta :love:

Sv: Häst med kanin

jag tror inte hästen uppskatar att ha en kanin i sin box, hästen ser inte en kanin som sällskap, och det är mer risk att hästen råkar kliva elelr lägga sig ner i boxen på kaninen, elelr om båda ligger och sover att hästen kan råka rulla över kaninen, kaninen behöver inte alltid vara snabbnog för att flytta på sig. så nej!!

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Blyger
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar