Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ha en fyrårig korsningshäst som jag ha börjat rida in .. allt ha gått jätte fint.. han kan alla grunderna... men sen fick han vila i...
Svar
18
· Visningar
1 217
Senast: zazza girl
·
L
Träning Hade först tänkt att köpa ett föl eller unghäst men när jag började ögna igenom annonser lite överallt så har jag nog bestämt mig för...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Senast: prallan
·
C
Träning Fick en intressant tanke... Om man hade en rätt så ohanterad unghäst som man jobbade med en liten stund varje dag, och som man hade...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: pannkakssmet
·
Ridning Till min kompis vad barockridning är och går ut på... gärna med bilder!!
Svar
1
· Visningar
842
Senast: pinky
·
S
Träning Jag behöver råd fort!! I morgon ska jag åka och hämta en tvåårig som jag köpt och problemet är att jag inte har nån som kan hjälpa mig...
2
Svar
27
· Visningar
2 599
Senast: skydiva
·
Träning Jag och några i stallet skulle vilja lära oss riktig tömkörning. Är det någon som vet vart man kan hitta en sådan instruktör? Finns det...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: elle12
·
F
Träning ..att ha för slags transportskydd på hästen under en lite längre transportsträcka (ca.6-7 timmar) tycker ni? När vi åker kortare lite...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: MissOnly
·
C
Träning finns det någon där ute som har något bra tips på hur man kan få in en häst i transporten som inte vill?? jag har nämligen en häst som...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: attempt
·
F
Träning Min häst har senaste åren varit väldigt orolig när jag rider i nerförsbackar, hon går ibland snett men oftast kör hon upp huvudet högt o...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: fjordinghanna
·
S
Träning Planerar att bygga lösdrift hemma såsmåningom så jag skulle vilja reda ut ett par saker. (Har sökt bland gamla trådar och det finns...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Silly
·
A
Träning När jag hämtar min häst i hagen går de andra hästarna emellan när hon kommer mot mig. De vill alltid stå först i kön. Stoet högst i rang...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Alkemisten
·
M
Träning Min häst har fått lite fasoner för sig den senaste månaden, och jag vet inte varför han gör det - därför skulle jag behöva något råd...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: minnie_
·
Ridning Postar här också - för kännedom. Nu blir det forskning iallafall.... A most productive workshop was held on 31 January 2006 at...
2
Svar
26
· Visningar
2 746
Senast: true_blue
·
Träning Jag har haft mitt arabsto i snart 4 år och hon har alltid varit stressad påvägen hem, varför vet jag inte (?!). Hon är alltid jätte lugn...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: snork
·
T
Träning Tips för hur man ska göra om man är själv o ska ta ut min tvååring från hägen. Problemet är att han vill inte gå ut ifrån hagen själv...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: cafu
·
Träning Nu vet jag inte om jag bryter mot nån regel här på NH sidan... isåfall ta bort denna tråd. Jag funderar på det här med Pat Parelli...
2
Svar
21
· Visningar
2 205
Senast: Sammet
·
G
Träning Vi tog över ett 17-årigt russ/shettis sto i helgen och har börjat hantera henne utifrån hennes förutsättningar. Ett stort problem med...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: LinnéaL
·
G
Träning Är det nån som kan förklara för mej vad "Join up" är?
Svar
15
· Visningar
1 185
Senast: Sammet
·
Ridning Om man vill börja med AR, vad ska man börja med? Svårt och börja utan tränare såklart men finns det nåt man kan börja med själv?
Svar
4
· Visningar
992
Senast: GLOIN
·
R
Träning Jag tänkte höra om det är någon som har något tips till mig. Har ett ungsto som är 1.5 år och som varit hos mig i ung. 2 månader...
2
Svar
37
· Visningar
2 501
Senast: BonRaiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar