Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Någon som vet om det finns någon sådan slags internetsida där man kan se tillåtna ridvägar isin närhet, annars om man söker på typ eniro...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: mian1
·
Träning Hur ofta rider ni era unghästar under inridningen? Jag håller på att rida in ett fem-årigt sto. Hon är nu riden ungefär i en månads tid...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: ankans
·
Träning Hur rider man en häst med KS på bbästa sätt? Har hört från vissa att man ska inte skritta på långa tyglar för då nöts ryggkotorna mera...
Svar
11
· Visningar
2 246
Senast: Ireland
·
Träning Snart är det dags för hästen att fälla sin vinterpäls.. Jobbig tid för både hästen och mig.. :smirk: För nu när hon fäller får jag...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: asaria
·
M
Träning Nu är det så att jag hadde tänkt att börja träna vårat islandshäst föl lite, inte nå hårt, inte så svårt, men bara för kul...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: __miiiaa__
·
C
Träning Hur vill ni att en hingst ska vara och bete sig?;) Alla vill ha en lydig och snäll, men hur är detta för er? Ska den tex kunna...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Hyacinth
·
A
Ridning Hej, Jag vill lära mig vad som är bra vinklar på en häst. Här är en bild på en häst som jag inte tror har bra vinklar i bakbenen. Kan...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 690
Senast: Camilla_H
·
M
Träning Kan nån hjälpa mig ?! Jag har en sköthäst som jag jättegärna skulle vilja ha kontakt med. Jag kan inte så mkt om NH men skulle vilja ta...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: farminetta_
·
L
Träning Är det någon som kan hjälpa mg.Jag är hos en travtrännere på Jägersro där jag just nu rider värsta gigantiska muskelpacketet.Och för...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Smulu
·
B
Träning När jag ändå håller på lägger jag in en ny tråd ;) Hur får man hästen att acceptera de svängande / Förhållande hjälperna i bettet ...
Svar
1
· Visningar
804
B
Träning ärligt nu, hur är det egentligen med ridskolan du rider i? lär ni er att såga hästarna och slå till hästen när ni ryktar för att den...
2
Svar
28
· Visningar
2 386
Senast: Dundret
·
K
Träning vad kan man säga när man läser en sådan här hästannons..... Världens snällaste Nordsvensk - 11 år gammal, bortskänkes nu till någon...
2
Svar
32
· Visningar
2 986
Senast: rocki
·
Träning Om min syster rider min häst t ex och jag följer med dom ut så följer min häst mig i fotspåren om jag går framför. Om jag går över till...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: kenneth
·
G
Träning Vet inte om tråden ligger helt rätt, provar iallfall. Hopptränar på en ridskola i en grupp med 5 andra alltså max 6 stycken/gång...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Mabuse
·
Träning En av mina minisar fyller fyra till sommaren och jag funderar på att få honom inriden. Han kommer att bli en underbar barnponny för...
Svar
4
· Visningar
1 864
Senast: gabbis12
·
S
Träning Finns det någon här som har köpt ridskolehästar till privatbruk? Vad har ni för erfarenheter om hästens hälsa, vad ska man se upp med...
2
Svar
28
· Visningar
2 943
Senast: mazariin
·
Träning Jag är medryttare sen två månader på en pigg 24-åring, som har en gammal skada inne i ett av frambenen (minns inte vilket nu, men höger...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Clabbe
·
C
Träning Jag har en nordis som blir 5 i år. Red in honom för knappt ett år sen och allt har funkat väldigt bra, förutom att jag tycker att han är...
Svar
13
· Visningar
2 114
Senast: rocki
·
C
Träning Jag har min häst inakorderad i ett stall och här om dagen så rymde min häst och några andra ut i skogen. (Har redan skrivit en tråd om...
Svar
10
· Visningar
1 298
Senast: Ylva86
·
E
Träning Någon vet vad som hände med d-ponnyn Red SKin som tävlades av Emelie Strandberg under 03 och 04...NU senast under Amalia Carlsson...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama