Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Monty Roberts? Nån som har läst och använder sig av hans metoder i "från mina händer till dina"? Funderar på att köpa boken :bump:
Svar
14
· Visningar
1 232
Senast: Kratus
·
F
Träning jag äger en fjording som har varit värdens lungnaste och snällaste häst. har haft henne 8 månader. har nu inte gått så mycket pga att...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Mirre
·
Träning Jag har en tvåårig arabhingst som står uppstallad i ett stall med sju andra hästar. Vi har schema på insläpp och min lilla hingst har...
Svar
19
· Visningar
1 057
Senast: linafina
·
P
Träning Hur ska man träna hästen att stå still när man ska sitta upp?
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Senast: oopsie
·
A
Ridning Hur har ni gått till väga för att lära in galopp ombyterna på eran häst? Hur brukar ni göra för att undervika att hästen ökar tempot...
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: axel
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044
S
Träning Har börjat rida min pappas femåring några dagar i veckan och försöker få bukt med en olat han har, nämligen att han nästan alltid bockar...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: axel
·
L
Träning Jag har problem att tränsa min häst. Jag köpta honom i okt av grällstaridcenter och då var de inga problem med trännset men han har...
Svar
8
· Visningar
943
Träning Hoppas ni förstår min fina beskrivning nu :D Har hittat en kanon stubbåker att rida på här i närheten. Jättebra. Däremot verkar...
Svar
18
· Visningar
1 207
Senast: Widerberg
·
Träning Sålde min nordsvenskkorsning i somras för att jag och han inte kom helt överrens. Har ganska nyligen köpt ny pålle, ett travarsto på 13...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Limaha
·
M
Träning Hej står här frågetecken på min häst beteendet som har ändrats, Vi stått förut i ett kollektivstall där han gick med 1 valack.. små...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Mumin69
·
U
Träning Jag funderar på och köpa en begagnad hästtransport och skulle behöva lite tips och råd, har kollat på några som är från 80-talet, vad...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: norrland65
·
Träning Har enormt svårt att fatta galopp och undrar om ni här har något tips? Brukar annars göra halvhalt, släppa efter på inner tygel...
Svar
14
· Visningar
3 481
Senast: sweet_dreams
·
M
Träning Hej!! Har ridit i en massa år, men är helt lost med arbete på marken. Har därför några frågor SKILLNADEN PÅ LONGERA / TÖMKÖRA /...
Svar
15
· Visningar
2 607
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Jag som i vanliga fall har nu under ett år ridit storhäst på lektion på ridskola och inte ridit ponny på över ett år. Blev ganska...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Diabetikern
·
F
Träning jag ska köpa en häst. jag rider mycket ute i skogen och dressyr rider, är inte så mycket för hoppning med det kan ju vara kul ibland och...
Svar
18
· Visningar
3 997
Senast: Summerfeehily
·
Träning Min kompis köpte en 5 åring (som idag är 9) och jag kan iofs idag tycka att hon skulle haft mer kunskap innan hon köpte en så pass ung...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Hej! Har funderat på en lite underlig grej på sistone. Det är nämligen så att mitt islandssto har alltid varit mycket för att lukta på...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: mazarein
·
Ridning Hoppas att detta är rätt forum, jag brukar besöka det för att få tips. Hästen jag rider är stor, tung och gammal, han ska vara...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Djurjouren
·
Träning Jag är stormförtjust i NH, jag kan mer om hästens beteende och kommunikation mellan häst och människa mer än vad jag kan rida. Kommer...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: poco_bueno_breyer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama