Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Familjen har en ponny som ofta sliter sig/försöker slita sig när han ska ledas från hagen till stallet (är i hagen minst 10 timmar/dag)...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: angie82
·
N
Träning Har tittat på ett helt underbart sto 10 år som var perfekt på många vis men på veterinärsbesiktningen skrev veterinären -något inåt tåad...
Svar
10
· Visningar
1 404
Senast: ann80
·
M
Träning Hur ska jag börja att sätta igång min häst efter 3-4 månaders vila. Han har vilat pga diarré. Vetrinären har tagit prover men inget...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: MOA
·
G
Träning Jag har ett vamblod som endast används till ridning. Han har alltid vart världens snällaste, speciellt att hantera och pyssla med. Men...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: glory_c
·
R
Träning En fråga som jag gärna ställer om och om igen..... I dag har jag insett det underbara, att kunna ta åt sig av naturens lugn och...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Rikkan
·
Ridning Nu börjar Barrocksidan bli tråkig så jag tänkte liva till det lite med lite sits bilder. Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi...
16 17 18
Svar
344
· Visningar
24 706
Senast: sisu
·
Träning Kele är född april 03, riden kanske 6 - 7 ggr. Två gånger då hon var två år ganska precis, då jag en gång skrittade över stallplan (15...
Svar
19
· Visningar
1 525
Senast: Alexandra_W
·
G
Träning Tar gärna emot tips och råd kring det här: Min 6 åriga Islandsvalack är en snäll, tämligen väluppfostrad häst med god respekt för...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
Senast: Geisli
·
Träning ha en unghäst på två år som ha redigt brottom ut i hagen ... i går när jag tog ut han så skulle han springa rakt igenom stängslet .. och...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: lillamyggan
·
L
Ridning Nu är detta en ögonblicksbild och hästen är i början av den långa dressyrutbildning som väntar honom, men sådär på en höft, vad tycker...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 893
Senast: NiraK
·
J
Ridning Jag har en liten fundering kring det här med val av sadel då man rider akademiskt. Jag rider idag med en vanlig dressyr sadel men då jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 013
Senast: Jeni
·
Träning Ja, det är frågan om min 4-åring... Hon är riden en del i skog och mark och jag har så smått börjat med böjda spår, mest för att hon...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 980
Senast: Stopek
·
Träning Hej. Har en relativt nykastrerad hingst på 5 år.Hur lång tid kan det ta innan hingstkänslorna går ur. Känns lite läskigt att rida nu...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: minimi
·
I
Träning Hej! Behöver lite tips för hur jag ska bete mig mot de sura hästarna på ridskolan. Kan ta den "värsta" som exempel. Jag vet att andra...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
Senast: Smallgot
·
Träning Har en medryttarhäst som jag ridit i 5-6 månader nu. Tidigare har hon varit rätt så besvärlig, och ägaren förvarnade mig att hon...
Svar
19
· Visningar
1 452
Senast: poco_bueno_breyer
·
R
Träning Har en B-ponny på 13 år (welsh/dartmoor-sto). Hon har alltid lagt tungan över bettet när hon har bett i munnen. Det spelar ingen roll om...
Svar
19
· Visningar
3 264
Senast: Rosie82
·
Träning En liten pålla (född 2002) som jag har haft hand om en del, där mina planer är att köra in henne. Har tömkört jättemycket, och hon har...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Gnist
·
Träning Varför är det säkrare att rida hästen på inghägnat område? Ni som väljer att rida första dagen/dagrana/veckorna på bana efter vila...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 953
Senast: Alexandra_W
·
F
Träning Jag har en unghäst (6år) som antingen uppför sig som en ängel och jobbar på som bara den eller som raka motsatsen. När han inte...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: rocki
·
L
Träning Nu har jag bestämt mig för att lära mig allt, nästan iallafall, om NH. Jag vill verkligen lära mig att förstå hästen. Så nu är jag ute...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: lolouice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30