Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Av monty Roberts:love: Någon som har läst den?
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: istapp
·
M
Träning hej, jag rider en 13-årig omskolad travvalack som beter sig väldigt konstigt.. han är alltid väldigt väldigt rädd för allting, men så är...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Arwyn
·
N
Träning Jag har en travare som jag ridit nu i c:a 1 år. Hon är snäll och duktig och lättlärd och trevlig på alla sätt o vis. MEN, hon drar hela...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: lakrits
·
P
Ridning Jag har följt den akademiska ridkonstens utveckling i Sverige, och glatt mig åt att se den mjuka ridningen och intresset för den gamla...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 054
Senast: Linna
·
Träning Jag håller på att utbilda min yngre häst. Allt hart gått ganska bra. Men hur ska jag starka han i galoppen?! Jag har till gång till...
Svar
16
· Visningar
1 246
·
Träning Väldigt många beskrivar att dom använder gramanen på hästar som är spända, går för högt och behöver hjälp att slappna av. Det är nog...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Nikkis
·
Träning Nån som har tips på hur man får en häst att sluta vara så "bånglig" med huvudet? Det är mest när han är ivrig, men även om man ska göra...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: Hyacinth
·
L
Träning Skriver med anonym nick om något råkar veta vem jag är irl. I stallet där jag står men mina hästar står det 5 hästar till alla har...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Sammet
·
Träning I väntan på att få hjälp och utbildning av "proffs" så undrar jag hur jag jobbar med min häst från marken för att lära/stimulera honom...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: malinsky
·
Träning Jag hjälper till och sköter en sjuårig varmblodsvalack. Han är riden i snart två år, men nu på senaste tiden har vi börjat träna lite...
Svar
5
· Visningar
1 048
·
Träning Vi har haft våran snart 5-åriga hingst i 7 månader. När han kom var han i princip ohanterad och attakerade folk som kom för nära eller...
2
Svar
25
· Visningar
3 794
Senast: magdatjo
·
V
Träning jag vet inte om jag är inne och skapar en tråd på fel ställe men dom flyttar väll mig om det nu är så:) jo jag har en häst som är...
Svar
14
· Visningar
1 001
Senast: Alazan
·
Träning Jaha, nu har jag också blivit en sån där "hästklinik människa"..... Nu har det upptäckts att min lilla dam på 7 månader har fått...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: pialotta
·
W
Träning Jag trodde att en häst som blev t-märkt av veterinär anses ha en skada som gör den oanvändbar till tävling eller dess tänkta...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hur skulle ni göra om ni som jag: Har en jättetrevlig häst ursprungligen, men som nu knappt går att rida. Eller men kan ju rida honom...
2
Svar
27
· Visningar
2 014
Senast: Tinglan_star
·
Träning Alla ni som har shetlandsponnyer: Hur i helskotta håller ni era INNANFÖR stacketen??? Nu har dom rymt IGEN så nu går dom i vinterhagen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 433
Senast: Theken
·
Träning Min häst har börjat bli väldigt jobbig. Lite snabb historik: Har haft honom sen 1 års ålder och han är nu 5 år. Flyttade till ett annat...
2
Svar
26
· Visningar
2 014
Senast: Ireland
·
E
Träning Man hör ofta, exempelvis när man tittar på en ryttare som rider för tränare, att tränaren påstår att nu skjuter hästen ut bogen, låt...
Svar
14
· Visningar
4 530
Senast: pascalle
·
C
Träning Måste höra, finns det många ridleder där ute i Sverige? Här där jag bor håller dels en Pilgrimsled för ridning och vandring på att...
Svar
12
· Visningar
1 626
Senast: lektra
·
Träning :eek: En stor envis ouppfostrad ångvält som bara klampar på:crazy: Han bits, går bara rakt på en, ignorerar en totalt och ja bara gör...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Xazo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama