Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hur långt har ni kommit i utbildningen på era treåringar? Någon som ska vara med i treårstest?? Jag tänkte försöka få min dam klar för...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 518
Senast: Sara-Ida
·
Träning hästen vill inte fatta galopp.. från trav. funkar hur bra som helst från halt och skritt, men när det kommer till trav blir han sur...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Durin ox
·
M
Träning Ibland blir jag så trött på min häst att jag vill bara sätta mej ner och gråta. Har ägt honom i snart 3 år och kände honom ett tag...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Alazan
·
Träning och muskla rygg och bakdel. :) Han är inte igång så mycket så mest övningar i skritt. Har heller inte tillgång till så mycket backar...
2
Svar
27
· Visningar
2 165
Senast: Reef
·
Träning Vilka arrangerar 3årstest för ponnyer? Är det respektive avelsförening? Går de till på samma sätt som för stor häst?
Svar
1
· Visningar
847
Senast: skaraborg
·
A
Träning Idag red jag till sommarhagen med mitt ettårssto som handhäst. Väl där släppte jag ettåringen lös så hon skulle få springa runt lite...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: anja
·
S
Ridning ...som har egen häst och som är AR intresserad samt rider det som hade haft lust att på något sätt peppa och bli peppad. Tycker der...
2
Svar
25
· Visningar
2 047
Senast: tesora
·
K
Träning Hej! Det är en person i vårat stall som blivit anmäld för misskötsel av sin häst. Hur går djurskyddsombudet vidare med en...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: KillerQueen
·
Träning Skrev samma fråga på Hästahantering men fick inget svar, kanske nån här på NH har några förslag. Har inte direkt sysslat med NH men...
Svar
4
· Visningar
1 040
R
Träning I måndags skulle jag skotta bort snöras som åkt ner från stalltaket för att kunna öppna stalldörren....och när jag var färdig tryckte...
Svar
14
· Visningar
1 354
Senast: rocki
·
V
Träning Kan en häst som inte gjort så mkt i sitt liv, mest gått som sällskapshäst, utvecklas vidare i dom övriga gångarterna än skritt...
Svar
4
· Visningar
1 096
Träning Nån som har bra tips på övningar för att bygga upp konditon, Muskler (Främst ryggmuskler) och banta lite? Men jag kan inte komma ut i...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Linduzz
·
Träning Vad är egentligen skillnaden? Alltså blir det mer/mindre att göra? För - och nackdelar med lösdrift? För - och nackdelar med att...
2
Svar
23
· Visningar
2 898
Senast: ang
·
M
Träning Igår gjorde jag och Harry något riktigt roligt! Jag satt och läste i boken Dansa med hästar av Hempfling och blev insprierad. Så jag...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: sara_star
·
O
Ridning Håller på att träna på att få kraftcentrum i magen, att rida med mer tonus, troligen det som Susan drastiskt kallar "dra upp kisseriet"...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: OlleAtlas
·
S
Träning I går var jag ute och red en av mina hästar som jag inte rider så mycket. Oftast då jag rider honom så rider jag honom mycket i trav...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: shampiz
·
Träning Jag har en liten undran och det är hur man transporterar åringar?? Jag har transporterat min åring (född maj-05) 4 ggr (tillsammans...
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: Rotterö
·
R
Träning Jag har en travare som kom från travet i sommras. Har kollat en hel del trådar här på buke om galopp på travare att det ska ta så lång...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: Rebby
·
Träning Behöver tips för när jag rider så tittar jag oftast åt sidan eller neråt, vet ni något som funkar eller iaf hjälper lite? Rider 1 gång...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Nitra
·
Ridning Nu har jag kört fasst fullkomligt i min ridning. Jag kommer ingen vart och allt blir bara sämre. :crazy: Har ridit Bellisen sedan i...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 457
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar