vad tycker ni??

Sv: vad tycker ni??

Var inte så säker på det, en ponny är många gånger envisare än en storhäst...

jo.. det vet jag:idea: ... men jag menade mest om att det är mindre kilo att hantera...ja menar om det finns ett halvblod på 1.70 m och en ponny på 1.35 m och de har samma olater så tror jag att i de flesta fall skulle bli enklare för mig att hantera ponnyn än den stora hästen..
kram linn;)

Jag skulle då aldrig någonsin lämna ut min häst på tillridning/inridning till en 15-åring som inte har några som helst meriter. Förlåt, men den här tråden känns lite oseriös...

Okej, jag vet en hel del "barn" i 15-års ålderna som är super duktiga och vrkligen har känslan och som är framgångsrika ryttare - men jag skulle aldrig lämna min häst på till/in ridning hoss en sådan, pga av riskerna.

Jag skulle däremot lämna iväg min häst på träning (om min häst var helt ok i huvudet) hoss en ungdom då MÅNGA av dem rider SÅ mycket bättre än mig, ålder har ingen spec effekt på mig, ja tkr talan g och känsla är det viktigaste träna. Duktiga unga ryttare KAN förbättra många hästar och utveckla dem, de har jag sett flera ggr.

tack glada!!
jag kanske inte rider så snyggt, men jag tror vad jag har fått fram för hästar än så länge, att jag kan klara av det..man kan ju alltid sätta ut en annons och prova..:idea: ..men jag vet inte..och andledningen till att jag inte har ridit till så många hästar än så länge är att jag inte har fått chansen eftersom mina föräldrar inte är intresserade och jag känner ingen hästhandlare/uppfödare som bor här omkring..men man kanske kan sätta ut en annons om någon vill ha hjälp med tillridning hemma istället och få lite kunskap där:) jag vet inte.. ge gärna fler tips!!:)jag vill heller inte sälja min älskling bara för att få meriter och tävla mycket..tänker ha kvar honom tills hans liv slutar..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama