Hur långt har ni kommit med blivande 4-åringar ?

Sv: Hur långt har ni kommit med blivande 4-åringar ?

sky_fly skrev:
Ni som har Fd travare hur är dom när ni ska sitta upp? Går dom iväg?
"Min" vill gärna ta två- tre steg i taget för att komma fram fast han inte får.. ;)
Nu har jag ingen travare som du frågade efter, men det gör väll inget...jag har en häst som i vanliga fall står som ett ljus ute, även om jag släpper allt, men efter inridning o tag efter det, gick hon oxå iväg några steg...tills jag kom på vad det va....det var jag som lutade mig fram för mkt...då de är nyinridna o ovana vid ryttarens vikt, så ändrarde hon för minsta viktförändring...det va så oxå i sidled...idag, 1år senare har hon inga problem m det...och jag behövde inte träna henne nåt speciellt på det...
Testa, det är kanske bara där "skon" klämmer....annars finns det andra metoder att tillgå... LYCKA TILL

Sv: Hur långt har ni kommit med blivande 4-åringar ?

BonRaiz skrev:
Min blir 4a i Mars....

Ja, nu står vi på denna punkt, 0, tills vet säger vad det är...och under tiden tar vi våra skogspromenader...

Nu är det en månad sen jag skrev här, ser jag....Det va inget fel på henne, skönt...
Så nu har vi jobbat som vanligt...lungt...
4 riddagar/v + en vid hand, promenad el/och kort longering (inte min grej egentligen, löslongerar hellre, skogsturer m snirklande runt träd (där det nu går för allt snö), markarb m vändningar, rygga öppna/sluta, volt skritt trav och kort galopp.
Passen är aldrig längre än 40 min inkl på/avskrittning...körningen får vi vänta m tills vägarna är bra o virkestransporten lugnat sig...
Vi har även varit o besökt ridhuset i stan ett antal gånger, och idag var 1a gång hon fick jobba sig svettig på större volt, 30 min, skritt jogg/trav+ökad trav...avslutade m galopp, 1st i hela ridhuset så hon fick gå så fort hon ville (det blev rätt lungt iaf) , sen gick vi in på volt (stor), över bom för att få in speciellt höger galoppen, som hon är svag i...lyckad dag, glad häst och ryttare...:bump: :bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Piaff
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 826
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar