Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hur mkt o hur högt är era 03 er löshoppade nu? dom som ska visas på 3-års test!
Svar
12
· Visningar
1 361
Senast: Sock
·
Träning Hej, skulle behöva lite hjälp när jag ska skola om min travare, hur får jag henne att gå i rätt form i skritt och trav, d.v.s att hon...
2
Svar
38
· Visningar
2 573
Senast: LillaG
·
S
Träning Får snart hem ett 13-årigt sto som har ett naturligt men onödigt problem som säkert går att träna bort.. Hon kan ridas ensam, men då...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Eleonora
·
Ridning Var en tjej som rider akademisk ridning i ridhuset samtidigt som mig igår. Hon gick med hästen och hade ett spö som hon "duttade" på...
Svar
15
· Visningar
1 937
Senast: Spider84
·
B
Träning Jag rider en underbar häst som passar mig helt perfekt, både psyket, höjden och bredden. Vi funkar jätte bra tillsammans men då är det...
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: Baxeol
·
Ridning som är smått överbyggd och björnfotad.:angel: Fullt möjligt eller lika bra och ge upp på en gång?
Svar
3
· Visningar
1 177
Senast: Zahlo
·
T
Träning Min häst är så jäkla pigg nu och när vi är ute och rider på fälten så vill han hela tiden öka farten. Så fort han lyckas få in ett...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: Saphire
·
Träning Just nu ska min häst vila i några dagar och då tänkte jag prova att leka seven games. Jag brukar inte ha tid till det annars. Men nu har...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Chabolover
·
B
Träning Har en häst på foder, valack. Och det jag skulle vilja ha lite tips med är vad man kan göra när han blir helt knäpp. Det är när vi möter...
Svar
18
· Visningar
1 355
Senast: Panikie
·
T
Träning Jag har träffat många olika hästmänniskor som säger att dom bara rider sin häst någon gång ibland och ändå visar upp en relativt fin...
2
Svar
22
· Visningar
1 754
Senast: Myzan87
·
S
Träning nån som vill prata lite med mej byta åsikter å disskutera lite, bara allmänt typ NH då????:banana:
Svar
1
· Visningar
641
·
Z
Träning Vet inte om detta hör hemma här men men...:confused: Min kompis har fem hästar. En travare som har en skada i benet som hon kan få för...
Svar
4
· Visningar
776
·
Träning Har ni dom på lösdrift? I box? I spilta? Annat? Själv har jag min häst i spilta om nätterna. Jag funderade på det nu, det är inte så...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 487
Senast: Piraja
·
G
Träning Vi tränade NH på ridskolan.Vi skulle få hästarna att lysna på vårat kroppsspråk och vi skulle se hästens kroppsspråk och på så sätt få...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: guzzi my love
·
Ridning Sitter just nu och läser i Uppsala Nya Tidning (söndag 19 februari) att Certamen Equestre nu har utgivits i faksimilupplaga på...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Trinity_
·
C
Träning Jag fick en 4 aring vallack fyra veckor sedan. Hade veterinaren ute den har veckan som kollade hans tander och allt var ok. Fd agarna...
Svar
7
· Visningar
1 883
Senast: Cinemon
·
Ridning om man talar om 'basic arbete' i den akademiska ridkonsten vad menar man då? Alltså, vad är det som ingår i basarbetet och vad kallar...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Jessica
·
Träning Vart köper man den första leveln, pris, och svensk textad? Måååste man ha en tränare eller går det bra att köra själv? Någon som...
Svar
15
· Visningar
955
Senast: Skreppur
·
A
Träning Hur många är det som bygger/lagar sina hagar just nu i detta vinterväder? :D Själv är det andra vintern i rad som jag får göra...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Gnist
·
S
Träning Om vi säger att jag leder hästen och gjort halt med den ståendes framför den. Och nu vill jag öka avstånden mellan oss genom att jag...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits