Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klockrenmizz skrev:Jag har mina på lösdrift. Skulle inte kunna tänka mig att ha dem i box. Jag tycker synd om hästarna när de inte kan röra sig eller kunna se riktigt vad som händer runt dem. Det är väl av utrymmesskäl och konvalecens, eller finns det nån annan anledning till att använda box?
Nicke skrev:Överlägset bäst för din del som inte gillar att mocka vore väl kanske att släppa ut hästen på heltid istället?
mizz skrev:Precis som om det skulle minska mockandet.
Aggepagge skrev:Jag menar löpande grimskaft med en kloss i, det tycker jag inte går att jämföra med en halsduk lr halsband.
Och det är väl klart att de har halsmuskler, men det är ändå påfrestande att aldrig få vila nacken så länge de står inne. Vet inte om det bara jag som lagt märke till det lr om det är undantag just på min klubb men jag har känt och försökt jämföra med de som står i box på klubben och även med mina hästar, och jag tycker "spilthästarna" är mycket mer spända i nacken än de som står i box.
Nicke skrev:Överlägset bäst för din del som inte gillar att mocka vore väl kanske att släppa ut hästen på heltid istället?
Enar skrev:Tja, det testade vi för några år sedan, men vi hade ingen tillgång till ligghall så det blev att ha täcke på på nätterna. Kändes lite besvärligt, så detta är det bästa för oss!
I och för sig så är det ju inte bristen på lust att mocka som är grundorsaken till vår lösning, utan svårigheten att få tag på råspån och kostnaden för anskaffningen av denna.
För utom detta så är det ju alltid härligt när man kan hitta ett sätt att underlätta sitt arbete i stallet, när man förutom fem hästar har två små barn, arbete och ett stort hus att sköta också, känner jag.
(dock hittar jag inte vart jag skrev att jag inte gillade att mocka...)
Louise skrev:Jag har min i stor box. Skulle inte kunna tänka mig att ha henne i spilta. Jag tycker synd om hästarna när de inte kan röra sig eller kunna se riktigt vad som händer bakom dem. Det är väl av utrymmesskäl och konvalecens, eller finns det nån annan anledning till att använda spilta?