Hästköpet en svår konst

Sv: Hästköpet en svår konst

rocki skrev:
Det är få människor som har gåvan att gång på gång skaffa hästar som utvecklas till framstående hopphästar och dressyrhästar, travare eller galloppörer...
När jag har köpt häst så är extrören varit viktig,och vad jag ska använda hästen till, men ibland har det blivit kärlek vid första ögonkastet,:confused: och det kanske inte alltid har varit så lyckat...Ha ha...:rofl: ..
Det är ju viktigt att man vet vad man har för mål, när man köper häst....
Varför köpte du just den hästen, du har? och hur gick det till?

Jag har en förmåga att köpa misshandlade och missanpassade hästar, mycket jobb men sedan har man en vän för livet! :) Min första häst är en andalusier, och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet! :love: Det är ju viktigt att skaffa en häst som passar för den gren man är intresserad av. Den här pållen har fått mig att förstå hur en häst fungerar och vad den kan utföra, han är något alldeles extra och jag har aldrig ångrat en sekund av de år vi har haft tillsammans! Vi började med dressyr och hoppning, men övergick till western då vi kom fram till att vi båda var mer lämpade för det. Har senare skaffat mig en arab, en liten bebis welsh och en b-ponny korsning som jag har och kör. :D

Sv: Hästköpet en svår konst

Stopek skrev:
Det är inte lätt att skaffa en ny häst när man förlorat en. Blir inte riktigt samma sak. Skall ju vara glädje i att skaffa häst. Den hästen som jag beskrev här köpte jag för lite drygt en vecka sedan. Detta efter att jag förlorat en häst i en trafikolycka. Men, med en unghäst ensam i hagen och jag själv som blir galen av att inte får rida så fick det bli denna häst. En häst som på alla sätt borde vara min drömhäst. Men...saknaden efter en älskad häst som jag helst av allt ville ha kvar gör det inte så lätt. Stackars lilla nya häst. :cry:

Hälsning Maja

ja det som hände din häst var fruktansvärt. min blev aldrig bra från sin fång :cry: ... det känns väldigt jobbigt att skaffa en "ny" häst men det känns som en nödvändighet för att kunna gå vidare... men det blir ju aldrig detsamma. lycka till

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 607
Senast: sorbifolia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 682
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar