HJÄLP MIG! :cry:

Sv: HJÄLP MIG! :cry:

Gardrut skrev:
Jag bor i mitten av Ängelholm.

Jag menade hur långt ifrån stan du har hästen, hur långt tränaren måste köra för att komma till dig och hästen ;)

Håller med Lisa. Annat "enkelt" tips är att titta upp. Ofta sitter man o tittar på hästen, titta dit du ska istället o koncentera dig på att Känna hästen och din egen kropp istället. Och gå på några yogalektioner och lär dig fokusera på andningen. Kroppen reagerar väldigt tydligt och slappnar av om du kommer ihåg att andas djupt och inte spänt och ytligt.
Annat lite fånigt tips kanske, är att tänka att man är Grand Prix ryttare:) jag brukar då titta upp, slappna av med ett litet leende på läpparna:) att le lite brukar också göra att man slappnar av:)

träna träna (helt för instruktör) och inte ge upp, det kommer till slut men det krävs mkt jobb och då är det bästa med en bra instruktör som dirket kan rätta dej när du gör fel. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 631
Senast: Freazer
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar