Gammal häst!!!

Sv: Gammal häst!!!

Tveka inte! Jag köpte själv min häst när han var 17 och det har jag aldrig, aldrig ångrat. Jag tvekade också, men när jag köpt honom var jag så lycklig. Den perfekta läromästaren. Är hästen fräsch, så tänk inte på åldern. Hästen behöver inte vara "gammal" för att den är 17, även om många anser det.

Jag har en 17 åring som jag köpte när han var 16 år......och han är pigg!:angel:

Tycker att du ska rida honom så länge som det går.
jag tror att hästar mår bra utav att gå

Vi har två "oldboys", en D-ponny som är 20 och ett halvblod som är 21. Det tror man inte när man ser dom, för de beter sig som unghästar!! Båda rids "till husbehov" och tränas (har inte gjort det nu under vintern för det har varit taskigt underlag på ridbanan) en gång i veckan i dressyr/hoppning. D-ponnyn köpte vi när han var 16 och halvblodet när han var 18!!
Bilder finns på http://lippan.blogs.se

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 827
Senast: JohannaB
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar