Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
!!Marwinette skrev:Ja det är helt otroligt att inte hästar ska få "vara " hästar.
Köpte själv nyss ett sto som endast fick vara ute i hagen 2-3 tim/dag utan hagkompis
Här är hon ute hela dagarna med kompisar och hon har knappt tid att äta sitt morgonfoder för hon SKA UT!!! Ja hon är bara så glad varje morgon och springer runt som ett ystert föl innan hon har tid att gå och äta av höt. Det vore allas hästars rättighet med ordentlig utevistelse i bra hagar (inga små sandbås)
Jag håller med dig. Tror att det kan bero på att det var så förut. Man ansåg att dom med islandshästar va lite konstiga som hade dom ute hela tiden. Men att man nu ser mer till hästarna och hur dom faktist är skapta.Daimie skrev:det här är en ganska generell uppfattning som är baserad på lite erfarenhet men jag vill ändå uttycka den.
Jag har fått uppfattningen att tävlingsryttare inom dressyr, hopp är överrepresenterade att ha sina hästar alldeles för lite ute och dessutom täckade och skyddade upp till tänderna. Det känns som om ex fritidsryttare, islandsryttare och westernryttrae bland andra har en mer naturlig inställning till hästen.
Det är bara min uppfattning jag vill gärna se om andra har upplevt de som jag.
moonlightgarden skrev:Det är ju inte just luften å regnet ägaren är rädd för när det gäller riktiga tävlingshästar (sådana som går på högre nivåer alltså), utan det är ju det att dom kan göra sig illa på allting enligt folk å då kanske dom inte kan tävla med dom. Även därför dom går i minimal hage när dom är ute utan hästkompisar då anser dom att dom minskar ner olycksrisken.
Knasigt jag vet, min häst har gjort sig illa en gång i hagen (stor kuperad å hästkompisar) å det var i läppen så det var inget som påverkade ridningen.