Sv: Nu går jag och hänger mig!!!!
Tror att de flesta hästar har det i sig......frågan är bara hur man lurar fram det
så min unghäst kan bli lika snäll som Hubertus.
Hon är en drake och han är en nalle, men hon börjar bättra sig
han har tuktat henne lite. Hon skulle också ha blivit pålägg egentligen, men blödig som man är så köpte jag henne. Än har jag inte ångrat det köpet men än är hon inte inriden
Det är många som har försökt köpa min andra pålle, när de har sett honom på tävling
aldrig ett stopp och aldrig mer än en rivning om ens någon. River han ett hinder på framhoppningen så ligger alla bommar säkert inne på banan, river han på banan så hoppar han upp sig (han hatar att riva) när han hör att bommen tar mark så lägger han på 30cm extra på varje språng som är kvar på banan.
Han är rätt tokig egentligen. Tycker jag att något hinder ser svårt ut så blundar jag och släpper tyglarna och hugger tag i manen *s* Han hoppar lika bra på autopilot som med någon kontaktbar vid ratten
På dressyren blåser han upp sig innan man rider in på framridningen, han har sin entre
Han kröker på nacken och entrar i piaff och passage (som han inte behärskar på kommando) men folk tror det. En del som inte vet hur han är blir lite tvära och förbannade och undrar varför han ska tävla i de låga klasserna*s* men väl inne på banan så ser de varför. Han är helt tokig i att glo på sig själv i spegeln, så kråmar han sig lite extra för domaren, på protokollet står det sedan "Tjusig och maskulin herre" *asg* Under hela programmet sneglar han lite åt spegelns håll och håller koll på alla på läktaren....man kanske känner någon *s* som tur är tar jag inte tävlandet på blodigt allvar.
I stallet finns det nog inget goare, ska jag träna måste jag vara i stallet minst två timmar innan
1½h till att kela 30min att borsta och stressa på utrustningen. Han är en sån som bara trycker in huvudet i famnen på en eller lägger sin haka på ens axel. En riktig gosegris är han. Det som folk är mest förvånade över är att detta är en Hertigen 505 häst, ryktesmässigt ska ju de vara blodtörstiga bestar. Önskar att det fanns fler bestar som han