Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Brukar rida en häst som har blivit väldigt lång i halsen och har sett att andra som ridit henne har dragkamp med henne för att försöka...
2
Svar
26
· Visningar
1 818
Senast: rocki
·
P
Träning Hehe, lite dum fråga kanske....:angel:? Men hur broddar man? Är det bara att skruva i dom, eller...? :bump:
Svar
3
· Visningar
815
Senast: _Yggdrasil_
·
E
Träning Jaa. here we go again!! Har ett arabsto (läs :devil: ) på 2 år i min ägo. Trevlig liten prick, men inte nu!! Kort sagt: en dam med en...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Smallgot
·
Ridning Aqua frågade detta i min andra tråd "Rädda en förlorad själ...". Det känns som att det behöver eget utrymme... Det är en process som...
2
Svar
22
· Visningar
1 991
Senast: Lord Owen
·
Träning hur utbildar man sig till det? jag vill veta allt! nån som har nån bra länk eller så? jag kollade på slu´s hemsida men jag...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: Eve
·
L
Träning har en kallblodstravare som vi ridit i lite över ett år nu. lite pigg men jättesnäll! nån som vet hur man kan få henne att sluta...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: lantisen_girl
·
M
Träning Halloj! Jag undrar villka "standardavstånden" mellan cavalettibommar är vid ridning och longering i trav/skritt? Villken höjd bör de...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Min
·
S
Ridning Bilder på korrekt handställning vore kul o se. Och bilder på inkorrekt handställning! Sen fundera jag på, i en enhandsfattning så...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: skreien
·
N
Träning Hur gör ni med era hästar när ni flyttar dem till ett nytt stall? Rids de som vanligt direkt, får de vila eller hur gör ni? Min...
Svar
12
· Visningar
3 377
Senast: malinsky
·
S
Träning Min ponny som är 9 år och går höga klasser innom dressyr, har helt plötsligt börja att stegra när det inte passar honom. Är det någon...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Snurrfian
·
H
Träning Jag har ett halvblod och så fort hon inte får som jag vill när jag rider så stegrar hon. Jag har kollat så att hon inte har ont i...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Snurrfian
·
Träning Vågar ni hoppa över vad som helst i skogen? Jag vet vissa som gör det! De kan inte få syn på en liten kvist förrän det skall hoppas över...
2
Svar
24
· Visningar
1 644
Senast: Arabizar
·
Träning Red en häst i somras (f d travare) ett sto på12 år, som absolut vägrade gå ifrån sina hagkompisar. Jag red henne åt en kompis i två...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Dalsland
·
Y
Träning Har haft en tråd uppe om detta tidigare, men undrade då mer allmänt om huruvida en passande häst var något att satsa på så att säga...
Svar
14
· Visningar
1 249
Senast: Polly_Mulle
·
E
Träning Har haft en ponny till dottern hemma i 3 månader nu. Tyvärr kan jag inte bestämma mig för om vi ska ha honom eller inte. Behöver...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
Träning Hur fungerar det med utbildning och tävling av ungponny av vuxna? Vad jag förstår så är det väl bara bra om en vuxen rider in och...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Lahtel
·
P
Träning Vad bör/brukar en 6-årig häst kunna rent utbildningsmässigt?
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: real_cowgirl
·
A
Träning Vill bara veta lite allmänt vad ni gör med era unghästar. Vad har ni för ras? Ålder? Hur ridsugna är ni egentligen...?? Jag längtar...
2
Svar
25
· Visningar
2 262
Senast: trisse1
·
Träning Jag måste bara säga.. Att jag tänker sluta hoppa, inte för alltid kanske, men på väldigt länge. Jag har tappat lusten helt.. och det...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: cerrox
·
Träning Efter ett antal år på hästryggen har jag börjat fundera över varför jag rider. För min egen del var det inte så svårt att komma på...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama