Vad gör ni med era unghästar?

Sv: Vad gör ni med era unghästar?

Vad kul, då är de lika gamla precis! Min blir också 2 i juni.

Har oroat mig litegrann över hennes tillväxt, för hon är bara 1,42-1,43 nånting. Hoppas hon sätter igång och växer lite mer snart. Hon borde bli 1,53 i alla fall. Hur hög har du räknat med att din ska bli?

angie82 skrev:
Jag ger min lille pojk på 2år. Ca 1Kg Nya Krafft Groov. 0,5 l linfrö pellets. 1l torr betfor ( vet ej hur mycket det blir när den är uppblött), 1dl olja, mineraler, jäst,salt ca. 12kg hö. Han växer väldigt mycket i perioder, så ibland är det svårt att hänga med med fodret. Men nu ser han fin ut. Han var 146 cm, när jag mätte honom i dec. Hur hög är din nordis?

Skrev visst fel ang. mitt foder. Han får 0,6 l betfor när den är torr, och 0,3 l linfröpellets. Jag tror han kanske blir 152-153cm. Trodde han skulle bli högre för han växte väldigt mycket i somras men nu har han stannat upp lite. Har hört att de växer ganska mycket på höjden när man kastrerat dem, han blev kastrerad i våras. Men din lilla kanske inte blir så hög, hoppas hon iallafall kommer över 150cm.
Vad är det för stam på henne

Hon är efter Tagg och morfar är Faxe...din då?

angie82 skrev:
Skrev visst fel ang. mitt foder. Han får 0,6 l betfor när den är torr, och 0,3 l linfröpellets. Jag tror han kanske blir 152-153cm. Trodde han skulle bli högre för han växte väldigt mycket i somras men nu har han stannat upp lite. Har hört att de växer ganska mycket på höjden när man kastrerat dem, han blev kastrerad i våras. Men din lilla kanske inte blir så hög, hoppas hon iallafall kommer över 150cm.
Vad är det för stam på henne

Han är efter Vasall 1913 och morfar Mustard 1791

Senast ändrad av en moderator:

jag har ett 3 årigt halvblodsto efter Artist och levantos ll hon är runt 162 i mkh, henne rider jag ca 3 gånger i veckan, tömkör 1-2 longerar max 1 gång. hon är en häst som måste jobba mkt och tänka mkt på huvudet för att må bra, haha hon är en Artist avkomma! :D sen får hon sina vilodgagar samt längre viloperioder, hon ska gå 3 års testet nu i vår.

Jag har en tvååring islandshäst:love:
Ska försöka börja tömköra han till våren:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka