Gör Jag Rätt?

Sv: Gör Jag Rätt?

;) :confused: Jag avråder dig verkligen att prova både gramantyglar eller gummisnodd,krävs stor erfarenhet och en väldigt duktig instruktör..Själv är jag emot detta med att tvinga hästen ner på tygel osv, När jag läser om hur hästen bär sig åt, så låter det nästan som om dem som ridit henne har slitit och dragit i hennes mun, så att hon låser munnen.... det är bättre du fråga din instruktör om hur du ska rida henne, hon borde kunna ge dig bra råd, man kan få alla hästar att gå på ett någolunda bra sätt med rätt träning.....

Senast ändrad av en moderator:

Rider för instruktör:)
Hon började bra några gånger efter det och arbetade verkligen under sig,men nu är vi tillbaka på ruta ett:confused:
Jag måste ju tillägga att hon är lektions häst och inte min egen.

Du har nog inte forstatt hur gramantyglar fungerar. De tvingar inte ner hasten pa tygeln, den ger ett stod i balansen som gor det lattare for hasten att bara upp sej.
Det kraver fortfarande att ryttaren rider bra, annars funkar den inte alls.

Nää, det är sant...jag har faktiskt ingen erfarenhet av sånt....har aldrig behövt använda sånna saker...men det skulle va kul att prova :smirk: bara för att få reda på hur det fungera, men inget jag vill använda...;)

Det bli ju så med många lektionhästar, när så många oruttinerade ryttare rider dem, de bli ju tyvärr så att de rycker, dra och sliter i dem.....innan de lär sig hur man ska göra.....men hoppas att det ordna sig för dig och hästen.....;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama