Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag avråder dig verkligen att prova både gramantyglar eller gummisnodd,krävs stor erfarenhet och en väldigt duktig instruktör..Själv är jag emot detta med att tvinga hästen ner på tygel osv, När jag läser om hur hästen bär sig åt, så låter det nästan som om dem som ridit henne har slitit och dragit i hennes mun, så att hon låser munnen.... det är bättre du fråga din instruktör om hur du ska rida henne, hon borde kunna ge dig bra råd, man kan få alla hästar att gå på ett någolunda bra sätt med rätt träning.....
Rider för instruktör
Hon började bra några gånger efter det och arbetade verkligen under sig,men nu är vi tillbaka på ruta ett
Jag måste ju tillägga att hon är lektions häst och inte min egen.
Du har nog inte forstatt hur gramantyglar fungerar. De tvingar inte ner hasten pa tygeln, den ger ett stod i balansen som gor det lattare for hasten att bara upp sej.
Det kraver fortfarande att ryttaren rider bra, annars funkar den inte alls.
Nää, det är sant...jag har faktiskt ingen erfarenhet av sånt....har aldrig behövt använda sånna saker...men det skulle va kul att prova :smirk: bara för att få reda på hur det fungera, men inget jag vill använda...
Det bli ju så med många lektionhästar, när så många oruttinerade ryttare rider dem, de bli ju tyvärr så att de rycker, dra och sliter i dem.....innan de lär sig hur man ska göra.....men hoppas att det ordna sig för dig och hästen.....
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästmänniskan
Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Trädgård & Växter Det kan hända att jag tagit en roadtrip idag... :D Destinationen var Grönväxtriket och jag kom hem med bland annat några Anthurium och...
Hundavel & Ras Det finns ingen tydlig gräns i form av något mått, det handlar ju om en helhet på skallen så som längd på nos, bredd på skallen, grunda...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.