Jag är en fegknopp!

Sv: Jag är en fegknopp!

jag kan hoppa över saker som jag vet befinner sig på BRA underlag både före och efter och om det inte är allt för högt

jag hoppar allt som inte är över 60 cm i skogen :rofl: kan bero på att mina hästar inte är världens hopphästar.. :bump:

på tal om feghet så är jag 14 år men är VÄLDIGT försiktin när jag rider min ridlärares ponny som jag rider varje dag, har hoppat 70 nu, jätte läskit med en liten liten b- ponny som hon :crazy: :p :angel: :)

jag hoppar allt jag kan hitta på min bruksnordis!:D meninte diken för dom går han ner i! :S

Med medryttarpållen hoppar jag inget som är högre än att han även kan kliva över det i skritt, så då är det ju enkelt att först kliva över det tilltänkta hindret och kolla underlaget noga på båda sidor innan jag hoppar det.

Är förutsättningarna då de rätta hoppar både jag och pållen mer än gärna ute i skogen - vi tycker båda att det är mycket roligare att hoppa naturhinder än att hoppa på ridbanan. :)

Hoppar i full galopp gör jag dock inte - pållen har en riktig travargalopp med allt vad det innebär av dålig balans och noll koll på benen, så ska det hoppas görs det från trav. Lärde mig detta den hårda vägen då jag i ett ögonblick av sällsynt dåligt omdömde försökte hoppa studs från galopp med honom en gång i tiden. Stackarn hade inte en chans att komma rätt, utan fick ta båda hindren i ett språng, och jag vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända om han inte nått över den bakersta bommen. :crazy:

jag hoppar endast om underlaget ser mkt bra ut och det är låga hinder, kalla mig fegis om ni vill;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama