Behöver hjälp med att få ner hästen på tygeln!

Sv: Behöver hjälp med att få ner hästen på tygeln!

Amandla skrev:
Hm, minns du om det fanns ett fuxsto där då som hette Sunflower?

Nej, inte i ridskolestallet iallafall, hade inte någon koll på privatstallet.

Tack för alla bra råd och tips! Jag är jätte tacksam och jag ser nu fram emot nästa ridlektion då jag får testa det jag lärt mig genom att läsa era inlägg :-)

Kram på er! :D

Glöm inte att berätta hur det gick! :)

Panikie skrev:
Håller helt med, om du vill få hästen mjukare och att den av sig själv börjar jobba rätt, så rid mkt lydnad tempoväxlingar, serpentiner, halet osv, det du också kan göra för att få hästen att släppa till lite när du rider på volt är att ta tygeltag med inre handen, hål stadigt på ytter och för in handen rakt in mot mitten sedan snabbt tillbaxa igen, gör så ca 4 gånger åh se om hästen lättar och börjar sänka sig. :)

perfekt! Du tog mina ord :love:

Hej igen!

Det går nu mycket bättre. Tyvärr så har jag fått rida 3 helt nya (för mig) hästar de tre senaste gångerna men jag tror jag kommer få rida samma häst ett litet tag nu. Det går bättre och bättre och det är jätte kul. Jag passar bäst ihop med en känslig häst men jag måste lära mig att rida alla typer av hästar.

Tack för all hjälp och kommer ni på mer tips är det bara att skriva!

Nästa gång ska vi hoppa!! :banana:

Kram på er!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Ridning Min älskade häst gick bort tidigare i år och var inprincip pensionerad de två sista åren. Började rida på ridskola i april och insåg då...
2
Svar
39
· Visningar
5 927
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 500
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama