Sv: Vi syns för dåligt!!
Du har glömt julgranskulorna ! =)
Du har glömt julgranskulorna ! =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Piraja skrev:Jag har alltid min knallgula reflexjacka eller min skoteroverall (med fasta reflexer) när jag håller på med hästarna...så även om jag rider ut i dagsljus och det hinner mörkna syns vi ...Ångrar inte inköpen av dessa kläder:smirk:
Solvira skrev:Det slår vi ett slag för!
Zenith skrev:Kommentaren jag fick efteråt var: "Jag såg er inte, jag såg bara ett gäng reflexer"
asfaltsflickan skrev:Och då drog han slutsatsen att de var ute och flög på egen hand, sådär som reflexer gör ibland när de är uttråkade...?
Bubbaz skrev:Helt rätt!
Tycker man ska skämmas om man e ute och rider eller kör utan reflexer!
Ser ofta folk som kör hästarna efter vägarna och har just så pass reflexer på hästarnas ben. Har inte fattat det En rockard/vagn eller vad man nu har kan ju inte vara så svår att utrusta med reflexer... eller???
När vi körde vår NSV som mest hade vi hen LGF skylt bak på vagnen..det gick ju inte så fort så ...
Man ska alltid ha både reflexer och lyse på vagnen, jag har fkatiskt för mig att det är LAG PÅ LYSE OCH REFLEX PÅ HÄST & VAGN!
(ska inte svära på det dock)
//Lillan
Tibra skrev:jag har på mig reflexvästen jag även om man bara ska rida en timme då de är som ljust från början och mot slutet.. då är de mindre risk att en galen jägare så se fel och skjuta en:smirk:
Bubbaz skrev:Ja det e säkert lag på det men jag har många gånger varit med om ekipage, tyvärr måste jag säga att det är travekipage jag brukar möta, som inte syns efter vägarna varken reflexer eller lysen!
Kan tillägga att vi körde inte när det var mörkt ute gillade inet riktigt idén när en del bilister inte ser en även om man vore självlysande.