Medryttare?

Sv: Medryttare?

Jag har en medryttare till min D-ponnysto och hon rider henne 2ggr i veckan och hon får betala 5oo:- i månaden för det och då får hon ta hand om henne som sin egen. Det första dagarna hon började rida min ponny så var jag med i stallet och nu har hon varit medryttare i 1 1/2 år. Innan hon blev medryttare på min ponny så hade hon några andra medryttarhästar som vars ägare inte behandlade henne så bra och hon var inte alls länge kvar på dessa hästar.:mad: Men nu har hon haft tur att komma till mig och hjälpa mig att rida min ponny 2 ggr i veckan och hon vill i framtiden att köpa egen häst och det är ju en erfarenhet att vara medryttare och att betala en liten summa för att rida och hjälpa någon annans häst/ponny tills man skaffat sig en egen.

Alla tar ju olika mycket betalt oxå....en gammal kompis till mig skulle bli medryttare till en unghäst och ägaren sa att hon ville ha 400 kr i veckan av min kompis som typ var sjukskriven och då blev man lite paff och tyckte att hon kunde sagt att hon ville ha halva stallhyran istället...men men alla människor är ju olika och har en egen åsikt av denna typ av hjälp och hur mycket eller lite betalt man vill ha för denna tjänst och ridsporten är väldigt dyr sport....

Nej det blir inte lättare med lösdrift vad det gäller mockningen...tycker att det är ungefär samma! Skillnaden är till största del att man blir mycket friare tidsmässigt då man slipper in och utsläpp och en del hötider då man som jag har fri tillgång. Sen ska ju hagarna mockas också, även om inte jag gör det dagligen. Så frågan är om det i slutändan inte blir MER jobb. Jag brukar skoja om att jag har rumsrena hästar, de går in och bajsar :devil: :angel:

Jag har en medryttare nu som har varit i två år och hon betalar ingenting. Rider och gör vad hon vill två dagar i veckan. Hon mockar och gör maten och hennes föräldrar tar fodringar och in och utsläpp de dagar de har hästen.
Det funkar väldigt bra.
I början ville jag att föräldrarna skulle vara med hela tiden eftersom hon bara var 9 eller 10 då.

Det är lätt att hitta erfarna ryttare här uppe i alla fall. När jag hade medryttarannons för två år sedan då var det hur många erfarna som helst som kollade på henne, men ändå valde jag den minst erfarna för hon passade bäst med hästen.

Innan jag köpte min häst var jag medryttare på en f.d. travare och gjorde i princip samma saker som medryttaren gör på min häst, men jag betalade ca 1.200:- i månaden.

Jag har haft en medryttare och hon betalde ingeting, detta eftersom jag tycker att hon hjälper mig till att få tid att plugga osv. Till en början var jag med i stallet och hjälpte till men de var bara en kortare tid så att jag såg att allt gick rätt till trots att hon var mycket erfaren. Vissa kan också låta mer erfaren än vad dom är vilket är något man måste se upp med! De svåraste är dock att hitta någon som passar ihop med hästen.

Jag vet inte vad jag är, men det är väl nåt åt medryttarhållet.
Tar hand om en häst 3-4 dagar i veckan då hans ägare inte kan komma varje dag (lång resväg).
Jag gör samma saker med honom som jag gör åt min andra häst, dvs. mocka, fodra m.m. Får rida också om jag vill det.;)
Får inget betalt för det. Iofs så fixar hon havre från sin brorsa som jag får gratis.. Men iallafall.
Skulle aldrig gå med på att betala för det jag gör iallafall.:p

Moej skrev:
Innan jag köpte min häst var jag medryttare på en f.d. travare och gjorde i princip samma saker som medryttaren gör på min häst, men jag betalade ca 1.200:- i månaden.

:eek: :eek: Det är ju typ min stallhyra... :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 750
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 020
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar