Lär sig rida!

Sv: Lär sig rida!

Ring en turridningsfirma då. Där kan man ju oftast prova på att rida fast man aldrig ridit förut. Att hoppas på att det står någon trevlig tjej med häst till er som gärna vill använda sin häst och sin tid för att lära er rida (gratis) är nog att vara optimistisk i överkant, är jag rädd. SÅ svältfödda på manligt sällskap är inte hästmänniskor.

:rofl: :rofl: Är det månne sig så att ni kanske vill hänga runt i stallet för att träffa snyggingar av det motsatte könet???
Är fallet så, är det en genialisk ide, då killar som rider oftast har en klunga tjejer efter sig... :bump: :banana: Lycka till killar!!!

Om jag hade en lugnare och mera cool häst hade ni fått prova hos mig. Men hon är inte så lämplig tyvärr.

BeastieBabe skrev:
känner ni några tjejer som har häst så fråga dom om dom kan hålla en liten grundlektion för er..
Eller killar... - det finns ju faktiskt en hel del killar som har häst :smirk:

Men det kanske ligger mer i detta :idea:

SuperTom skrev:
Är det månne sig så att ni kanske vill hänga runt i stallet för att träffa snyggingar av det motsatte könet???

Lycka till, oavsett syfte :rofl:

Ridsugna skrev:
Vi är två killar som har bestämt hos för att det här med hästar är kul, vi vill därför lära oss rida. Så hur går vi bäst tillväga?

Skaffa ridbyxor! Min kille skulle rida i jeans....han sa att i traven var det som att någon tog tag och vred om "juvelerna" i varje duns (som nästan är oundvikligt för nybörjare!).

Jag skulle också rekommendera att hästen longeras lätt inspänd, för att ryttaren ska kunna tänka på sitsen utan att behöva oroa sig för att "styra".

Lycka till! Jag tror att det finns många tjejer som är villiga att hjälpa er!

Hade jag en stabilare häst så. :cool:

Satsa på ngt trevligt islandsstall. Det brukar göra en ännu lite mer beroende. Och folket är ofta trevligt.
Skriv och berätta hur det går för er! :D

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Äpplet.
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama