Svenska hästars värn...

Sv: Svenska hästars värn...

Så om han avlivades hos fodervärden men borde han inte stått i ett akuthem först då? (har för mig att det är så gången hos SVH är) Då måste de ju ha hållt liv i kraken hur länge som helst!

Humelibumlan skrev:
Nej, de hästarna kommer från elaka travtränare :angel:

:D

Humelibumlan skrev:
Det kanske skulle passa bra med en pensionerad häst i litet format? :idea:

Men det är lite hemskt med gamla pållar :crazy: Fast vi får väl leta efter en pensionerad fast ung pålle då, som har ngn skada lr ngt som inte stör om de bara går å mår bra :idea:

dali skrev:
har försökt att ta kontakt med både SHV och hästjouren,men ingen av dom svarar :mad: .har stall och plats för några till :smirk: .undrar hur seriösa dom är,särskilt när man har möjlighet att ställa upp med akutstall .

Jag rekomenderar inte HJ... Gå in på www.hästjouren.org o gå sedan till sidan som rek,tjejen som gjorde hjs hemsida.. till hennes forum,så förstår du varför ja ej rek HJ

Kan du inte ta en inackordering eller en ponny/häst på foder?

Annars är väl en shetlandsponny det billigaste alternativet, sällan sjuka, billiga i drift och inköp.

hanna_shetland skrev:
Annars är väl en shetlandsponny det billigaste alternativet, sällan sjuka, billiga i drift och inköp.

Så har jag gjort, fungerar väldigt bra. Dessutom skapade det ett nytt intresse: körning! :)

Och efter körningen kommer ett nytt intresse - avel :D

Kanske inte är en så bra idé när jag tänker efter, vi började med en valack som sedan blev två (körde par så småningom). För tillfället är de sju stycken till antalet och förökar sig stadigt :smirk:

Jodå, jag kan se det framför mig, hagarna fulla av shettisar.... ;) Fast just nu är det fullt i stallet, och den damen jag har nu är inte reggad. Ska jag avla så ska det vara med full stam! (Ja, och en bra ponny också...) :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 927
Senast: a1agnlju
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar