Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning hej jag har en nordsvensk och en travare (hingst o valack) som ej går att ha tillsammans i hagen. I början gick det bra (de första...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: mul
·
V
Träning Hörde någon säga att det ska bli förbud med spiltor och att alla hästar ska stå i box senast 2010. :o Blev väldigt förvånad, men...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: vbm
·
Träning vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden då forumet ridning inte längre finns kvar. ber om ursäkt ifall den hamnat fel. När man...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: LitenIsa
·
H
Ridning Undrar om det finns någon som idag rider AR/barock med sin häst som samtidigt tävlar i vanlig dressyr? Vad säger i så fall dommarna, de...
2
Svar
24
· Visningar
2 340
Senast: sisu
·
W
Träning hej alla därute! har en kompis som pricis köpt en 7 årig fjording valack. Det är hennes första häst, och han var superdupergullig när...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: hegg
·
I
Träning Hej. Jag skulle behöva några tips om hur man gör en vinglig unghäst stadigare. Några speciella övningar eller bara några tips kanske...
Svar
6
· Visningar
2 416
M
Ridning Är Akademisk ridkonst samma sak som barockridning ? Såg att det fans flera grenar som dressyr/hoppning och jakt är det sama gren eller...
Svar
17
· Visningar
2 380
Senast: PAC
·
M
Träning jag och min häst har haft ett helt underbart förhållande till varandra. Jag kunde vissla på henne och hon kom det fortaste hon bara...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 810
Senast: Generalen
·
L
Träning Har en helt underbar halvblodsvallack som är superduktig på det mesta. Det enda problemet med honom är att han är så rädd, rädd rädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 663
Senast: lizzie
·
F
Träning Jag har min häst i ett stall där det går en hel blandning av hästraser. Nu är det så att min häst är högst i rang i stallet trots att...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Minizapp
·
F
Träning Pâ vâr mark(ska bli hagar) finns ett dike som liksom korsar marken. Undrar nu om det är farligt pâ ngt sätt...mâste vi sätta staket, i...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: shampiz
·
R
Ridning Just nu vill jag ta reda på allt som har med hästar att göra, är det någon som orkar förklara vad barockridning i helhet är? Ser ut som...
Svar
16
· Visningar
1 049
Senast: Totola
·
N
Träning Hur tränar man mentalt, måste man ha en ''tränare'' till det eller kan man göra det själv? Jag måste börja göra det efter min &...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Ia*
·
M
Träning HEJ, i tider som dessa så är det ju viktigt med snösulor så hästarna slipper styltor. Hovslagarn kommer på måndag och jag har inte...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Björk
·
L
Träning Mitt lilla russto har börjat komma på att det är mycket roligt att stegra. Trodde först att hon hade ont någonstans men vi har haft en...
Svar
12
· Visningar
895
Senast: BeastieBabe
·
C
Träning Ja, vad har du alltid med på dagslånga långritter? Själv har jag alltid med följande: Grimma Grimskaft Hovkrats Helst extra...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Ramn
·
G
Träning Är det någon mer än min häst som genomgår personlighetsförändring på vintrarna? Han blir otroligt mycket piggare på vintrarna, å testar...
Svar
9
· Visningar
3 975
Senast: bananna
·
S
Träning Min häst har problem med att fatta galopp. Ute i skogen är det inga problem för där bjuder hon, men i en padock så blir det alltid...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Emro
·
I
Träning Hejsan! Jag tänkte rida min sköthäst,en arab, barbacka! Kan man det på vintern och ska man ha något under?:crazy: Eftersom han är...
2
Svar
39
· Visningar
2 840
Senast: HoppFantasten
·
B
Träning Vad har ni gjort nu på vintertid med era hästar lite nyfiken?! :angel: ;) Har det varit halt och vad föredrar ni att hästen har på...
2
Svar
26
· Visningar
1 538
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar