Hästen o du

Sv: Hästen o du

Förrutom vintervilan har vi tränat på som vanligt inför vårens tävlingssäsong.
Har min häst skodd med sulor och fyra brodd på varje hov. Det passar alldeles utmärkt till det jag använder henne till.

Mina hästar har vila, pga skada från min sida + påbörjad utb så när det börjar bli bättre väder sätts de igång igen, de brukar få vara lediga ett par månader vintertid och trivs ypperligt med det!

Våra hästar går ALLTID barfota.
Är det isigt så blir det ju mest skritt, men nu när snön kom så har vi ridit lite på de närliggande gärdena, även lite barbackaridning i skogen. (Har inte tillgång till ridhus, paddock)
Idag åkte vi släde efter en av fjordingarna :)
Nu är det ju jättemysigt ridväder!

Det har varit otroligt halt och snöigt och mörkt. Så det har bara blivit skritt och lite försiktig trav. Vilket araben jag rider inte uppskattade... Han ville galoppera...

Bumbiiii skrev:
Tack för alla underbara svar. Ser att det är inte många som har hästen barfota. Det stora intresset på vintern har jag nog kommit fram till att det är Galoppera i den djupa härligt vita snön :p

Mina går barfota! Fast det gör dom ju alltid. :D

gör inte så väldigt mycket på vintern, det blir mest att rida ut.. om det råkar vara mjukt blir det några pass på ridbanan. vi kör alltid med snösulor med luftkanaler och 2 brodd i varje sko på vintern.

Jag gör allt på vintern.. finns inga begränsningar, särsklillt inte när här är snö, ställer ALDRIG av mina hästar.. tycker inte det är nödvändigt, däremot mkt varierat arbete, har snösuler och broddar, och så åker vi titt som tet till ridhuset, och tränar och sen rider vi i snön och i skogen o så..

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 662
Senast: jemeni
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 703
Senast: Askur2017
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snö, is eller barmark – oavsett underlag krävs det att du vintertid håller lite extra koll på hästens hovar. Hovslagare Catarina Jansson...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama