Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Varför bör man inte hålla på med hästen i mer än en timme?
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Alma-Lena
·
F
Ridning Ni som arbetar med shettisar och andra små ponnyer, hur gör ni för att inte bryta ryggen av er? :angel: Jag har inte jobbat så...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Fjasut
·
E
Träning Hej! Häromkring har vi snö som går upp till knäna på hästen, vilket jag låter min häst trava och galoppera i. Jag undrar hur pass...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: Totola
·
S
Träning jag har en häst som aldrig går in i transporten...får försöka minst 2-3 timmar innan hon går in...:mad: har nån nått bra tips hur jag...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: elle12
·
P
Träning Min ponny har ni haft sin vintervial i ca 2 månader. Och nu är hon HELT galen,, och jag menar verkligen HELTgalen! Det går inte att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 167
Senast: ryttare
·
Träning hjälp mig nu. jag har svagt minne :smirk: hur säger hempfling att man ska göra halt. mins att det var en effektiv metod men jag mins...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Alma-Lena
·
S
Träning jag har läst lite om nh mm.. och jag tycker det värkar värt att prova var ska man börja jag har fått min häst att följa efter mig och...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: niba
·
Träning Tips på hur man på bästa sätt blir vän med sin häst och gör så att den får förtroende för en? Man vill ju så gärna att ens häst ska...
Svar
12
· Visningar
7 584
Senast: Jenny85
·
Träning Min hingst unge är nu 7 mån . Han står i egen box på nätterna. Har hittils fått snutta innan utgång på morgonen. Och hela dagen i...
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: ladymiranda
·
Träning Har knappt suttit på en häst på 4 år skulle jag tro,red väldigt mycket innan,pluggade häst,hade egen samt red in och till andras hästar...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: Generalen
·
Träning På vilket sätt hanterade du hästar innan du blev NH-frälst? Läser ofta i inlägg från användare som hanterar enligt NH-filosofin att...
2
Svar
26
· Visningar
2 379
Senast: Filosofen
·
F
Träning Hej! Jag har börjat pyssla med min grannes häst efter några års uppehåll med ridningen. Märkte att hästen var deppig för att ingen hann...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Fjasut
·
I
Träning Hejsan! Jag är skötare till ett underbart arabiskt fullblod ! :love: Och skulle vilja göra något omväxlande som är kul för oss båda...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Panikie
·
W
Träning hej alla därute! har en kompis som pricis köpt en 7 årig fjording valack. Det är hennes första häst, och han var superdupergullig när...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: trasdokka
·
Träning Hej. Hur gör ni som ofta och länge rider med handhäst eller handhästar? Ungefär på vilket avstånd har ni hästen/arna? Håller ni alltid...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Fia-Lina
·
P
Träning Jag rider en 5-åring som fortfarande är lite unghästvinglig. Han är inriden men inte speciellt utbildad (han svarar tydligt på...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: persika
·
W
Träning hej ! har en 6 årg mekleburger. ..har har kommit in i en period å hittar på en mängd dumma saker ....för nån veckasen ville han tex...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: mizzfritzi
·
Träning Vet inte om tråden ligger rätt men jag testar. Min häst har börjat bli väldigt orolig senaste tiden. Har kommit smygande. Nu har...
Svar
2
· Visningar
1 227
Senast: Flummflicka
·
Träning Skulle prova att ha min häst lös när vi var ute och gick i skogen igår! I början gick det så bra så och hon traskade efter mig, men...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: CaliforniaSwed
·
P
Träning Jo, jag har alltid undrat, vad gör dt för skillnad om man står i lättsits eller sitter ner?? Man väger ju fortfarande lika mycket och...
Svar
15
· Visningar
1 966
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama